beantwoord

Ov fiets en NS flex en reserveringslink

• 27 mei 2021
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Met NS flex hoef en kan ik geen ov fiets aanbetalen begrijp ik? Omdat die al inbegrepen is? Zou dat handig zijn om te vermelden dat dat overbodig is. Nu was het mij onduidelijk en dat werkt erg frustrerend als je een reserveringslink krijgt van een onwetende derde. Als de reserverings  afwijzing de info zou bevatten dat aanbetaling niet nodig is, zou dat een hoop gezoek besparen. Ik weet het eigenlijk nog niet zeker 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 mei 2021, 19:44

Hallo michelmichel en welkom bij de NS Community,

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met de aanbetaling. Via onze NS Flex pagina staat wel vermeld dat je met NS Flex een OV-fiets kan huren en niet apart een OV-fiets abonnement hoeft af te sluiten.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap niet goed wat je bedoelt met aanbetalen. Om een OV-fiets te huren moet je een OV-fiets abonnement hebben. Dat kan een los OV-fiets abonnement zijn of NS Flex waarbij OV-fiets abonnement al bij inbegrepen zit. De betaling van de huur van de fiets volgt altijd achteraf, bij een los OV-fiets abonnement krijg je daar een aparte factuur voor en bij NS Flex is dat samen met de eventuele overige kosten die je voor NS Flex hebt (abonnement en/of reiskosten). 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je NS Flex hebt kan je inderdaad OV-fietsen huren maar fietsen aanbetalen of reserveren is niet mogelijk, ook niet zonder Flex.

Wat die reserveringslink dus is, geen idee… 

Hallo michelmichel en welkom bij de NS Community,

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met de aanbetaling. Via onze NS Flex pagina staat wel vermeld dat je met NS Flex een OV-fiets kan huren en niet apart een OV-fiets abonnement hoeft af te sluiten.

Reageer