Skip to main content
Antwoord

OV kaart voor buitenlander

• May 16, 2025
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Voor een internationale hosting week wil ik voor 5 Europese gasten een OV kaart regelen zodat ze zelf (gekoppeld aan eigen rekening) treinkaartjes en OV fiets kunnen regelen. Wat kan ik dan het beste doen? Is voor 1 week in juni.

Beste antwoord door Floor NS

Hi MaartjeRS! Welkom bij de NS Community. 

Het automatisch opwaarderen van de OV-chipkaart is enkel mogelijk bij persoonlijke OV-chipkaarten. Je kunt jouw Europese gasten aanraden om een persoonlijke OV-chipkaart te bestellen. Als je enkel gebruik wilt maken van het treinvervoer, dan zou ik aanraden om gebruik te maken van OVpay. Echter, gezien je ook gebruik wilt maken van de OV-fietsen dienen er minstens drie persoonlijke OV-chipkaarten met OV-fiets abonnementen gebruikt te worden. Per OV-fiets abonnement kun je twee OV-fietsen huren per keer. 

4 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Hi MaartjeRS! Welkom bij de NS Community. 

Het automatisch opwaarderen van de OV-chipkaart is enkel mogelijk bij persoonlijke OV-chipkaarten. Je kunt jouw Europese gasten aanraden om een persoonlijke OV-chipkaart te bestellen. Als je enkel gebruik wilt maken van het treinvervoer, dan zou ik aanraden om gebruik te maken van OVpay. Echter, gezien je ook gebruik wilt maken van de OV-fietsen dienen er minstens drie persoonlijke OV-chipkaarten met OV-fiets abonnementen gebruikt te worden. Per OV-fiets abonnement kun je twee OV-fietsen huren per keer. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 16, 2025

Vroeger had je Tripkey voor ov-chipkaarten in bruikleen (met een creditcard en rekening achteraf).

Die kon je ophalen bij o.a. Hertz op Schiphol en kreeg je 20% korting op treinreizen buiten de spits en kon je OV-fietsen huren. Helaas zijn die er (al jaren geleden) mee gestopt.

Geen idee of zoiets nog bestaat… ik zie wel https://www.ovshop.nl/shop/lease-ov-chipkaart maar die ondersteunen geen OV-fiets.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 16, 2025

Vroeger had je Tripkey voor ov-chipkaarten in bruikleen (met een creditcard en rekening achteraf).

Heb jij daar vroeger niet voor gewerkt? 😉

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 17, 2025

Haha, ja hè? 🤣 Maar tegenwoordig is er OVpay, helaas zonder 20% korting in de trein en geen mogelijkheid om OV-fietsen te huren.