OV Reishistorie kan niet worden opgehaald...

  • 7 september 2018
  • 31 reacties
  • 1706 Bekeken

NS Flex zonder abonnement.
  • De laatste check-in/uit bij NS is zichtbaar.
  • Bij "Kosten deze periode" zijn mijn NS en Metro reizen correct verwerkt.
  • OV-Reishistorie geeft in rood aan "Uw reistransacties kunnen niet opgehaald worden".
  • Bij "Producten" staat dat de OV-chipkaart onbekend is en er worden ook geen producten getoond.
  • Alle OV-reizen zijn door TLS verwerkt, zoals te zien in de OV-chipkaart APP.
  • Ik heb aangegeven dat de transactie mgen worden getoond, en dit is bevestigd.
Vraag: Iemand enig idee waarom de Reishistorie niet zichtbaar is???

31 reacties

Goedemiddag AdriP en welkom bij de NS Community!

Begrijp ik het goed dat dit is gerelateerd aan wat je in je Mijn NS account kunt inzien? Of is dit via een Mijn OV-Chip account?
Bij mij worden geen kosten zichtbaar.
Kreeh mailtje dat factuut klaar staat ook deze id niet zichtbaar. (Maar ging om 10 euro dir ik al betaald had. Misschien daatom niet zichybaar)
Dat is vreemd, Elian019! Kun je in je Mijn NS account het NS Flex product wel terugvinden? Zo niet, dan zou het kunnen zijn dat je Mijn NS account niet goed is gekoppeld namelijk.
Het gaat inderdaad om wat ik in "Mijn NS Account" wil inzien, Stijn NS.
De ontbrekende gegevens (reizen) staan wél in mijn OV-Chipaccount, maar dat is slechts ter referentie).
Badge +3
Hoi @AdriP !

Flex en de bijbehorende (nou ja, die je gewend was dus) websites gaan nog niet goed samen.

Bij Mijn OV-chip zie je je reizen/transacties, maar staat er geen prijs bij (weten ze ook niet want je reist op rekening van Flex/NS, dus dat klopt verder).

In Mijn NS duurt het een dag of twee à drie voordat die gegevens bekend zijn, en het systeem de prijs kan berekenen/bepalen).

Het duurt dus altijd een paar dagen voordat je ziet wat je verwacht. Dus een paar dagen geduld en dan staat alles er correct.

En anders hier gewoon weer melden natuurlijk!
Hallo @Robert B ,
Dank voor je reactie !

De laatste reizen zijn nu 5 dagen geleden gemaakt, en alleen de NS reis is op de startpagina (zonder prijs) te zien. Bij het overzicht "Reishistorie" staat helemaal niks, dus ook de NS reis niet.
Er staat in rood dat de reishistorie niet kan worden opgehaald.

Bij producten staat dat mijn OV-chipkaart "onbekend" is...

Het gekke is dat op de startpagina wel de kosten van alle reizen correct zijn vermeld en ook van het
restitutiebedrag worden afgetrokken.....

Ik ben dus bang dat er iets meer mis is met mijn account, maar ik heb geduld en wacht rustig af.

Groet, Adri
Hallo @Robert B ,
Dank voor je reactie !

De laatste reizen zijn nu 5 dagen geleden gemaakt, en alleen de NS reis is op de startpagina (zonder prijs) te zien. Bij het overzicht "Reishistorie" staat helemaal niks, dus ook de NS reis niet.
Er staat in rood dat de reishistorie niet kan worden opgehaald.

Bij producten staat dat mijn OV-chipkaart "onbekend" is...

Het gekke is dat op de startpagina wel de kosten van alle reizen correct zijn vermeld en ook van het
restitutiebedrag worden afgetrokken.....

Ik ben dus bang dat er iets meer mis is met mijn account, maar ik heb geduld en wacht rustig af.

Groet, Adri

Hallo Adri,
Ik heb dus precies hetzelfde, ik heb ns flex gekoppeld aan mijn bestaande OVchipkaart en nu staat er kan ik ook de reishistorie (voor declaratie) niet meer inzien. Heb kaart opnieuw gekoppeld aan mijnNS maar nog steeds niks.

Alleen ik zie wel dat ik op mn kaart flex heb staan, kan namelijk op t dashboard wisselen van 1e naar 2de en visaversa

Het lijkt erop alsof het een fout is in het systeem van ns, wat behoorlijk irritant is aangezien ze al 3 maanden de tijd hebben gehad om dit op te kunnen lossen. Daarom was er immers een proef begin dit jaar.
Welkom bij de NS Community, MarceldeGroot!

Het verwerken van je reizen kan een paar dagen duren bij het NS Flex abonnement, dus het kan inderdaad kloppen dat je de reishistorie nog niet inziet als je pas een paar dagen je NS Flex abonnement hebt. Of maak je al een tijdje gebruik van het NS Flex abonnement en kun je de reishistorie van bijvoorbeeld ook een week geleden niet inzien?
@AdriP Wat betreft jouw probleem kan het inderdaad kloppen dat je de bus, tram of metro reizen nog niet kan inzien. Voor het verwerken van een NS reis, voordat deze getoond wordt in je Mijn NS account, kan het een aantal dagen duren. Voor reizen met bus, tram of metro kan dat oplopen tot een paar weken. Het is dus in beide gevallen inderdaad een kwestie van geduld hebben ben ik bang.
@Stijn NS Jammer dat het zo stroef moet lopen. Heb vandaag de NS helpdesk gebeld, daar werd ik snel weggejorist met "er is een storing, belt u later maar eens terug. Ik kan niks voor u doen"... helpdesk???
Ik begrijp van insiders dat TLS baalt van het doordrammen van NS met dit Flex product, en dus medewerking vertraagt. In hun APP staan alle bus/metro/tramritten in Amsterdam er binnen een paar minuten op, zeker als je van vaste plekken in/uitchekt (stations dus). Vanuit voertuigen duurt het tot ze een keer langs een eindpunt zijn gereden en daar werden uitgelezen, maar nooit meer dan een dag.
Kennelijk heeft TLS geen zin deze data aan NS aan te leveren...

Wat opvslt:
  • TLS heeft na jaren de OV-chipkaart eindelijk onder de knie.
  • NS en TLS hebben kennelijk geen goede afspraken gemaakt.
  • NS heeft in de proefperiode niet alle fouten uit het systeem gehaald
  • NS helpdesk meldt me dat ik één van de zeer weinigen ben met een Flex probleem.
  • Één ding werkt altijd perfect en zonder storing zowel bij TLS als NS, en dat is het incasseren via iDeal. Binnen een seconde is je geld weg.
Ik denk dat ik er maar in berust, de boel afwacht en elke verkeerde incasso ga storneren.
In elk geval iedereen bedankt voor het reageren en voor NS: veel succes ermee.
Groet, Adri
@MarceldeGroot Hoi Marcel.
Ik denk dat wel meer accounts hier last van hebben. Het systeem is nooit live getest, alleen met een select aantal gebruikers. NS zal dit nooit toegeven. Ik krijg de indruk dat de helpdesk ook niet echt weet hoe foutjes moeten worden aangepakt, en de instructie krijgen de klant af te wimpelen met de mededeling dat er een storing is. Naar mijn menig is het gewoon een systeemfout die ontstaat doordat de database van TLS (de beheerder van de OV-chipkaart) niet of te laat gekoppeld is met de FLEX database.
Aan het eind van de maand moeten veel mensen hun declaraties weer in gaan dienen, terwijl flex pas na de 3e van de volgende maand afrekent en factureert.... voor die tijd géén reisinfo dus ook geen declaratie.
Nee, echt flexibel is het (nog) niet...

Ik wens je in elk geval ook sterkte met dit produkt !

Groet, Adri
Welkom bij de NS Community, MarceldeGroot!

Het verwerken van je reizen kan een paar dagen duren bij het NS Flex abonnement, dus het kan inderdaad kloppen dat je de reishistorie nog niet inziet als je pas een paar dagen je NS Flex abonnement hebt. Of maak je al een tijdje gebruik van het NS Flex abonnement en kun je de reishistorie van bijvoorbeeld ook een week geleden niet inzien?

Dat had ik inderdaad van jullie klantenservice via twitter al begrepen. Maar om even een beeld te schetsen, ik heb vorige week dinsdag NSflex op mn bestaande kaart geladen en meteen een ritje met de bus genomen naar huis. Op donderdag ben ik met de trein geweest. Dus dat is in totaal 6 dagen voor de busrit die er nog niet opstaat en 5 dagen voor de treinrit die er nog niet opstaat.

Een paar dagen vertraging heb ik geen problemen mee, maar het moet niet 2 weken later bij wijze van spreken in de historie verschijnen.
Kan ik terug vinden ja alleen reishistory tijdrlijk niet beschikbaar. Kosten niet op te halen. In uit check september ook niet beschikbaar
Elian019, MarceldeGroot en AdriP, ik wil dit graag even voor jullie uitzoeken. Kunnen jullie me een privébericht sturen met je naam, adres, geboortedatum en e-mailadres? Dan ga ik zoeken of ik wel reishistorie zie en eventueel de storing melden. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "stuur bericht".
Ik heb inmiddels voldoende voorbeelden ontvangen. Ik heb melding gemaakt van het probleem bij de collega's die dit beheren. Zij zijn bezig met een oplossing. Aangezien ik na deze week vakantie heb (yeah!), weet ik niet of ik nog tijdig een sluitend antwoord kan geven. Mocht het antwoord na het ingaan van mijn vakantie binnenkomen dan krijgen jullie een antwoord van @Denice NS.

Ik heb afgelopen maandag met nsflex met de bus gereist maar tot op heden kan ik op mijnns en de ns app geen reishistory zien.
Wanneer kan dat wel?
Wat een misbaksel dat flex! Ik ben er achter gekomen dat als je op datum zoekt naar reishistorie (startdatum zetten op een dag dat je zeker weet dat je gereid hebt) er ineens wél reisinfo met kosten getoond wordt. Zet je de periode op "maand" of "alles" dan is er weer niks te vinden. Gewoon een foute database query dus heren programmeurs!

Vandaag is het nog gekker: er wordt geen reisproduct gevonden (ik heb flex zonder abonnement) én bij NS Extra wordt doodleuk gemeld dat ik een anonieme kaart heb en dus geen Extra's kan krijgen.....
Wel een tientje incasseren maar niet leveren....
NS WORDT EENS WAKKER !!!

Groet,

Een inmiddels zwaar gefrustreerde en intens boze klant die bij de telefonische helpdesk voor de tweede keer door een zeer lijzig sprekende dame werd verteld dat er een storing is en dat ik later nog maar eens moet proberen..... Voor de 2e keer deze week weggejorist dus!
NS HELPDESK WORDT OOK EENS WAKKER !!!

PS: Tijd voor de consumentenbond, AT5, Telegraaf, ombudsman, zwartrijden ?
Er kunnen bij mij nog geen reis transscties worden opgehaald
Vervelend om te lezen dat het nog niet naar behoren wordt weergegeven. Goed dat jullie dit blijven aangeven zodat we dit nieuwe product kunnen blijven verbeteren. Jouke komt hier z.s.m. op terug!
Zo, alweer een week voorbij. Vandaag weer eens gekeken of het werkt, maar er is niks veranderd!

Nog steeds wordt er gemeld dat er geen reisgegevens zijn gevonden, tenzij ik een datum invoer waarvan ik zeker weet dat er op die datum door mij greisd is.

Nog steeds staat bij producten dat mijn ov-chipkaard "onbekend" is.

Nog steeds zie ik in de NS App alleen maar een NS reis in de historie, zonder bedrag. Overige reizen worden niet getoond.

Jammer, ik ben volgens de helpdesk de enige NS klant met een probleem.
Inmiddels een anonieme OV kaart in de automaat gekocht om te reizen. Dit "flex" product ga ik misschien gebruiken als het af is, anders m'n 10 euries terugclaimen wegens niet leveren van enige prestatie.
Ik zal hier aankomende zaterdag even naar kijken AdriP. Jouke is op dit moment aan het genieten van een welverdiende vakantie 🙂
AdriP, Elian019, hvvl76 en MarceldeGroot zouden jullie mij via een privébericht jullie NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, e-mailadres en een (korte) omschrijving van de problemen met NS Flex en het inzien van de reisgegevens willen sturen? Dan kan ik ook jullie problemen met betrekking tot het inzien van de ritten van NS Flex voorleggen aan onze specialisten. Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Ook ik ondervind onder andere dezelfde problemen zoals hierboven beschreven in Mijn NS. Ik heb NS Flex zonder een abonnement.
Situatie:

  • Onder het tabblad Mijn producten staat Onbekende OV-chipkaart vermeld en moet ook elke keer weer de knop Aanvragen inzien reisgegevens aanklikken.
  • Mijn OV-chipkaart heb ik meermaals uit Mijns NS verwijderd en opnieuw toegevoegd zonder enig resultaat. In het toevoegproces bevestig ik dat ik mijn reisgegevens wil kunnen inzien.
  • In mijn reishistorie kan ik alleen mijn reizen van de afgelopen zeven dagen inzien. Als ik de periode verander krijg ik een foutmelding dat mijn reistransacties niet opgehaald kunnen worden.
Heb bovenstaande problemen al eerder bij de klantenservice neergelegd en krijg te horen dat ik niet verder geholpen kan worden.
Update: Ik heb intussen van AdriP een privébericht met gegevens en details ontvangen. Deze heb ik doorgezet naar onze NS Flex specialisten. Zodra ik meer informatie heb zal ik dat hier laten weten!
Er is een maand voorbij. Helaas al een week niks meer van alle hulpvaardige NS'ers gehoord na een direct contact met één van hen. "Er zijn technici van NS bezig met het probleem".

Jammer dat Flex niet werkt, en maar goed dat ik eerst eens een paar testritjes heb uitgevoerd! Ik ben nu een flinke stap terug in het OV:
  • Ik heb een extra anonieme OV-chipkaart moeten aanschaffen Eur 7,50
  • Deze kaart moest natuurlijk wel saldo krijgen: Eur 20,00 voor instaptarief
  • En voldoende saldo om überhaubt te kunnen reizen : Eur 20,00 voor reizen
  • Dan heb ik natuurlijk al Eur 10,00 "administratiekosten" betaald voor Flex
  • En nu maar afwachten of mijn oude saldo zal worden teruggestort... +/- Euro 12,00
  • Totaal: bijna Eur 70,00 voor niks.
Gelukkig regent het weer eens, zodat mijn geldboom hopelijk weer bijgroeit.
Nu de volgende stap:
  • Juridische bijstand zoeken
  • Persoonlijke kaart opzeggen
  • Nieuwe kaart aanvragen (nieuwe pasfoto laten maken)
  • Reisproducten opnieuw aanvragen
  • Uitleggen waarom ik een maand achterloop met declareren
Jammer.

Reageer