Ik reisde tot nu toe op saldo met mijn OV chipkaart, daarbij had ik ook een Dal voordeeluren abonnement.
Nu heb ik dit proberen te wijzigen naar een Flex dal voordeel abonnement zodat ik niet steeds m'n saldo hoef op te laden voordat ik ga reizen en ik toch m'n 40% korting in de trein nog heb in het weekend en doordeweeks buiten de spits.
Deze wijziging heb ik vanochtend proberen te activeren maar ik vraag me af of dit wel helemaal goed is gegaan.
Volgens de OV chip app (zie screenshot) is mijn Dal voordeelurenabonnement wel stopgezet, maar “reizen op saldo NS vol tarief, NS” staat nog steeds op actief. Dat klopt toch niet?
Die moet dan toch ook stopgezet en verwijderd zijn? Ik reis nu immers niet meer op saldo?
Daarnaast is “reizen op rekening trein, NS” er bij gekomen, maar verder staat er niks vermeld over het Flex Dal voordeel (die van 5 euro per maand) abo die nu actief zou moeten zijn. Zoals het genoemd staat in de app (zie screenshot) lijkt het eerder om het Flex basis abonnement te gaan.
Ook is het saldo op mijn ov chipkaart op 0 euro gezet en is er een restitutie in gang gezet, maar ik heb rondom het aanvragen van de wijziging naar NS flex dal voordeel, in bevestigingsemails etc., juist te horen gekregen dat de eerste rekening die ik uiteindelijk ga krijgen verrekend zou gaan worden met het saldo dat nog op mijn kaart stond?

Beste antwoord door Sascha NS
Goedemiddag Hirzo.
'Reizen op Saldo’ blijft op je OV-chipkaart staan, ondanks een overstap naar NS Flex. Geen idee waarom, maar ik zie dat dit bij mijn eigen OV-chipkaart ook zo is. Gezien de status van je Dal Voordeel abonnement lijkt alles in goede orde te zijn verwerkt.
Zie hier wat er op mijn eigen OV-chipkaart staat: