beantwoord

Overgestapt naar NS flex

• 12 januari 2020
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 3

Vanmiddag ben ik overgestapt van het klassieke NS dal Vrij abonnement naar NS dal vrij flex. Zoals de mail van NS schreef heb ik bij de kaartautomaat mijn abonnement opgehaald. Om even te testen of alles goed was heb maar meteen geprobeerd om in te checken. Echter zie tot mijn grote schrik dat er staat “reizen op saldo”.

Heb daarna nog maar eens even gekeken bij de kaartautomaat en zie dat mijn dal vrij abonnement niet op mijn OV-Chipkaart staat. Bij ophalen van de bestelling vind ik ook niks meer.

Hoe kan ik voorkomen dat ik morgen onnodig geld voor mijn treinreis zal moeten betalen?.

icon

Beste antwoord door Thom 12 januari 2020, 19:52

Als u een Flexabonnement heeft, staat er altijd Reizen op Rekening. U heeft echt een Dalvrijabonnement. Met Flex vermeldt het poortje niet welk abonnement er op staat, maar maakt contact met een computer die alles verwerkt.

U zult morgen niet onnodig geld betalen, het is zo in orde en zo werkt het altijd. U kunt het nakijken op Mijn NS, maar niet meteen omdat het verwerkt moet worden. Als u uw bestelling heeft opgehaald, klopt het en dat bleek er al uit omdat Reizen op Rekening geactiveerd is. Welk Flexabonnement u ook heeft, er staat altijd Reizen op rekening.

U kunt rustig slapen. U hoeft morgen geen onnodig geld voor uw trein te betalen. Het is aantoonbaar goed gegaan.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een Flexabonnement heeft, staat er altijd Reizen op Rekening. U heeft echt een Dalvrijabonnement. Met Flex vermeldt het poortje niet welk abonnement er op staat, maar maakt contact met een computer die alles verwerkt.

U zult morgen niet onnodig geld betalen, het is zo in orde en zo werkt het altijd. U kunt het nakijken op Mijn NS, maar niet meteen omdat het verwerkt moet worden. Als u uw bestelling heeft opgehaald, klopt het en dat bleek er al uit omdat Reizen op Rekening geactiveerd is. Welk Flexabonnement u ook heeft, er staat altijd Reizen op rekening.

U kunt rustig slapen. U hoeft morgen geen onnodig geld voor uw trein te betalen. Het is aantoonbaar goed gegaan.

Reputatie 3

Als u een Flexabonnement heeft, staat er altijd Reizen op Rekening. U heeft echt een Dalvrijabonnement. Met Flex leest het poortje niet uit wat er op staat, maar maakt contact met een computer die alles verwerkt.

U zult morgen niet onnodig geld betalen, het is zo in orde en zo werkt het altijd. U kunt het nakijken op Mijn NS, maar niet meteen omdat het verwerkt moet worden. Als u uw bestelling heeft opgehaald, klopt het en dat bleek er al uit omdat Reizen op Rekening al geactiveerd is. Welk Flexabonnement u ook heeft, er staat altijd Reizen op rekening.

Dank voor U antwoord. Vind het wel erg onduidelijk omdat er bij de kaartautomaat ook geen informatie gegeven wordt of het abonnement er op staat of niet. Kan nu bij de poortjes ook niet meer zien of ik in de daluren of vol tarief reis. 

Reputatie 7
Badge +4

Let er wel op dat er wat verschillen zitten tussen Flex Dalvrij en gewoon Dalvrij. Een voordeel is dat u een reis in de daluren kunt beginnen en afmaken bij dezelfde vervoerder maar als u binnen 35 minuten incheckt bij een andere vervoerder u toch nog gratis reist. 

Bij Dalvrij reist u gratis zolang u tijdens de daluren incheckt. Het is zaak daarop zelf  te letten. 

@Tochjo is een zeer ervaren Flex Dalvrij-reiziger en is hier vaak.

Reputatie 5
Badge

Dank voor U antwoord. Vind het wel erg onduidelijk omdat er bij de kaartautomaat ook geen informatie gegeven wordt of het abonnement er op staat of niet. Kan nu bij de poortjes ook niet meer zien of ik in de daluren of vol tarief reis. 

Dat klopt, en dat is een zeer vaak gehoorde klacht over dit nieuwe type ABO-geldt idem dito voor mijzelf. Boze tongen zeggen natuurlijk dat dit allemaal helemaal expres is, zodat NS weer meer geld kan binnenharken van mensen die niet heel goed opletten.

En nav 1e vraag: let wel heel goed op, ROS=reizen op saldo is wat anders als ROR=Reizen op rekening.

Reageer