beantwoord

Overstap Dal naar NS-flex Deadline gemist

• 19 March 2021
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Dit bericht dient om een vraag te stellen over mijn overstap van het Voordeeluren-abonnement naar een NS Flex-abonnement. Ik heb in februari mijn NS-abonnement gewijzigd van een Voordeeluren-abonnement naar een NS-Flex-abonnement. Daarbij kreeg ik een mail waarin stond aangegeven hoe, waar en wanneer ik mijn oude product moest verwijderen en het NS-Flex-product moest ophalen. Maar ik ben door allerlei hectiek de afgelopen weken(was o.a. die mail waarin dit stond even kwijt!) vergeten dit te doen en de deadline lag vorige week vrijdag!!

Ik vraag mij nu af of ik nu (voorlopig) aan zowel mijn oude als nieuwe abonnement vastzit en of ik na de deadline het oude product nog steeds kan verwijderen en het nieuwe abonnement kan ophalen…? Of zit ik nu een maand vast aan beide abonnementen en kan ik pas half april weer proberen mijn abonnement te wijzigen..? Daar heb ik iets over gelezen in een andere topic…

Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te mogen vernemen.

Bij voorbaat dank,

Johan Litjens

icon

Beste antwoord door Thom 19 March 2021, 09:33

In principe moet u op het automaat twee dingen doen. Het oude VDU beëindigen en het nieuwe Flexabonnement activeren. Zo lang u dit niet doet, blijft het oude abonnement doorlopen. Aan het oude abonnement zit u vast tot u het stopt. Begin februari is meer dan een maand geleden en mogelijk is het verwijderd.  U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Zij kunnen de status inzien en aangeven wat u het beste kunt doen. 030-7515155. Bellen is het handigste omdat er een en ander is uit te leggen.

De handelingen op het automaat kosten minder dan een minuut tijd. Uw kaart moet echter ‘weten’ of u met uw oude VDU of met Flex reist. Dit activeren is dus echt noodzakelijk en belangrijk.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe moet u op het automaat twee dingen doen. Het oude VDU beëindigen en het nieuwe Flexabonnement activeren. Zo lang u dit niet doet, blijft het oude abonnement doorlopen. Aan het oude abonnement zit u vast tot u het stopt. Begin februari is meer dan een maand geleden en mogelijk is het verwijderd.  U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Zij kunnen de status inzien en aangeven wat u het beste kunt doen. 030-7515155. Bellen is het handigste omdat er een en ander is uit te leggen.

De handelingen op het automaat kosten minder dan een minuut tijd. Uw kaart moet echter ‘weten’ of u met uw oude VDU of met Flex reist. Dit activeren is dus echt noodzakelijk en belangrijk.

Beste Thom,

Dank voor de snelle reactie. Ik zal even bellen voor meer duidelijkheid. Ik was ook sowieso van plan om zo spoedig mogelijk de bestelling op te halen, maar het ging mij er vooral om te weten of dat ik, ondanks de deadline te hebben gemist, nog steeds zonder problemen dat nieuwe product kan afhalen. Maar ik ga er achter aan en hoop dat ik het zo spoedig mogelijk kan oplossen.

Met vriendelijke groet,

Johan

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat het na contact met Klantenservice opnieuw wordt klaargezet en u het weerkunt ophalen.

Badge +3

Bij mijn weten blijft een bestelling van NS Flex een jaar lang klaar staan om opgehaald te worden bij een automaat (station, supermarkt e.d.) maar een beëindiging van een klassiek abonnement zoals het VDU maar een maand (waarna het doorloopt).

Er zal dus inderdaad een nieuwe beëindiging van het VDU klaargezet moeten worden, waarna je restitutie krijgt voor de rest van het contractjaar.

Reageer