beantwoord

Overstap van Dal naar NS-Flex

  • 7 mei 2020
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Ik heb mijn NS dal-uren abonnement conform advies op de website omgezet naar Flex-dal. Nu krijg ik een factuur van € 5, terwijl mijn dal-uren-abonnement nog maanden geldig is/was en vooruit is betaald.

Dit betekent dat ik een aantal maanden dubbel betaal?

icon

Beste antwoord door MoDe 7 mei 2020, 09:26

Ik heb mijn NS dal-uren abonnement conform advies op de website omgezet naar Flex-dal. Nu krijg ik een factuur van € 5, terwijl mijn dal-uren-abonnement nog maanden geldig is/was en vooruit is betaald.

Dit betekent dat ik een aantal maanden dubbel betaal?


Bent u langs de kaartautomaat geweest om het oude abonnement van uw kaart te halen? Zo niet dan loopt deze door. Wanneer het oude abonnement van de kaart is krijgt u het vooruitbetaalde van dat abonnement terug.

Als u voorlopig niet reist had u uw abonnement beter om kunnen zetten in Flex zonder abonnement. U had dan geen kosten meer.

 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mijn NS dal-uren abonnement conform advies op de website omgezet naar Flex-dal. Nu krijg ik een factuur van € 5, terwijl mijn dal-uren-abonnement nog maanden geldig is/was en vooruit is betaald.

Dit betekent dat ik een aantal maanden dubbel betaal?


Bent u langs de kaartautomaat geweest om het oude abonnement van uw kaart te halen? Zo niet dan loopt deze door. Wanneer het oude abonnement van de kaart is krijgt u het vooruitbetaalde van dat abonnement terug.

Als u voorlopig niet reist had u uw abonnement beter om kunnen zetten in Flex zonder abonnement. U had dan geen kosten meer.

 

@ MoDe: Hartelijk dank voor dit antwoord! Het is duidelijk

Ik ben in december 2020 overgestapt van Dal naar NS Flex, sinds die tijd zie ik niet meer bij het inchecken op welk tarief ik reis en bij uitchecken wat de kosten zijn geweest.

Verder zie ik in Mijn OV de volgende dag mijn reishistorie (NS, bus, metro en tram) maar geen ritprijzen, terwijl ik de reishistorie in Mijn NS soms pas dagen later compleet kan zien. Zelfs de NS reizen duren soms een paar dagen.
Als voorbeeld……..alle reizen van gisteren (ns, bus en metro) zie ik vanochtend in Mijn OV helaas zonder reiskosten en in Mijn NS is geen enkele reis te zien?

Verder zou de informatie bij het overstappen van Dal naar NS Flex duidelijker mogen zijn, m.n. dat automatisch opladen van de OV kaart wordt stopgezet bij overstappen en dit niet meer nodig is voor bus, metro en tram. Alle OV reizen reis je op saldo en je betaald achteraf.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben in december 2020 overgestapt van Dal naar NS Flex, sinds die tijd zie ik niet meer bij het inchecken op welk tarief ik reis en bij uitchecken wat de kosten zijn geweest.

Dat klopt. Bij NS Flex staat uw abonnement niet op uw kaart en dat betekent dat als u in- of uitcheckt het paaltje niet weet of en zo ja welk abonnement u hebt. De in- en uitcheckgegevens worden later doorgestuurd naar een centrale computer die aan de hand van uw abonnementsgegevens dan bepaalt tegen welk tarief u hebt gereisd en wat die reis dus kost.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben in december 2020 overgestapt van Dal naar NS Flex, sinds die tijd zie ik niet meer bij het inchecken op welk tarief ik reis en bij uitchecken wat de kosten zijn geweest.

Verder zie ik in Mijn OV de volgende dag mijn reishistorie (NS, bus, metro en tram) maar geen ritprijzen, terwijl ik de reishistorie in Mijn NS soms pas dagen later compleet kan zien. Zelfs de NS reizen duren soms een paar dagen.
Als voorbeeld……..alle reizen van gisteren (ns, bus en metro) zie ik vanochtend in Mijn OV helaas zonder reiskosten en in Mijn NS is geen enkele reis te zien?

Verder zou de informatie bij het overstappen van Dal naar NS Flex duidelijker mogen zijn, m.n. dat automatisch opladen van de OV kaart wordt stopgezet bij overstappen en dit niet meer nodig is voor bus, metro en tram. Alle OV reizen reis je op saldo en je betaald achteraf.


De informatie staat op de website en in de voorwaarden.

Reageer