beantwoord

Overstappen met NS FLEX.

• 14 juli 2020
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

Hallo, ik wil graag een dal uren vrij abonnement afsluiten. Stel ik zou vanuit Den Haag naar Susteren willen reizen en check om 15:44 in in Den Haag (in een daluur). Dan moet ik daarna overstappen in Roermond op de arriva trein. Komen hier dan extra kosten voor?

Bij voorbaat dank. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 juli 2020, 20:45

Nee. Bij NS Flex geldt dat bij een overstap op een andere vervoerder het tijdstip van inchecken bij de eerste vervoerder bepalend blijft voor het kortingspercentage bij de tweede vervoerder. Een lange zin, maar het betekent dat u ook gratis reist van Roermond naar Susteren.

Dit is anders dan bij reizen op saldo, daar is het tijdstip van inchecken bij Arriva wel bepalend voor het kortingspercentage van de reis van Roermond naar Susteren.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Nee. Bij NS Flex geldt dat bij een overstap op een andere vervoerder het tijdstip van inchecken bij de eerste vervoerder bepalend blijft voor het kortingspercentage bij de tweede vervoerder. Een lange zin, maar het betekent dat u ook gratis reist van Roermond naar Susteren.

Dit is anders dan bij reizen op saldo, daar is het tijdstip van inchecken bij Arriva wel bepalend voor het kortingspercentage van de reis van Roermond naar Susteren.

Badge +3

Let wel op dat het twee kanten op werkt. Als je dus in de spits van Susteren naar Roermond zou reizen en daar in de daluren overstapt op NS dan betaal je (bij Flex) voltarief voor de hele reis naar Den Haag.

In dat geval kan je dus het beste een e-ticket enkeltje kopen tot Roermond.

Reageer