beantwoord

Overstappen naar NS Flex en keuzedagen

  • 25 November 2021
  • 5 reacties
  • 393 Bekeken

Ik heb een Voordeeluren abonnement met keuzedagen. Eigenlijk reis ik erg weinig en de afgelopen 2 jaar helemaal niet. Dat was dus ruim 180 euro weggegooid abonnementsgeld. Daarom wil ik overstappen naar Dalvoordeel NS Flex, omdat ik begrijp dat je dat ook voor enkele maanden kan stopzetten. Nu heb ik nog 6 keuzedagen die volgend jaar nog geldig zijn. Kan ik die dan wel opmaken met NS Flex?

icon

Beste antwoord door MoDe 25 November 2021, 19:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen die je al gekregen hebt, kun je ook na beëindiging van VDU gebruiken, voor Keuzedagen die je nog niet ontvangen hebt, krijg je restitutie. Je krijgt ook het vooruitbetaalde deel van VDU terug als je overstapt. Wil je in de toekomst toch weer Keuzedagen, hou dan de NS website in de gaten. NS wil Keuzedagen afschaffen voor nieuwe klanten, maar schuift de datum hiervoor al meer dan een jaar met een paar maanden op.

Badge +3

Wil je in de toekomst toch weer Keuzedagen (voor zover die dan nog te krijgen zijn, er staat nu 1 maart 2022) dan zal je NS Flex moeten opzeggen en Dal Voordeel op saldo moeten nemen. Dat is verder geen enkel probleem maar kost wat moeite (wijzigingen ophalen bij bijv. supermarkt).

NS Flex Dal Voordeel kan je (elke keer na minimaal een maand, dus pakweg 30 dagen) inderdaad op elk moment pauzeren als je tijdelijk niet reist. Daarvoor hoef je niet naar een automaat maar kan gewoon via Mijn NS.

Stap je vóór 1 december over naar NS Flex Dal Voordeel dan is de eerste maand gratis. Reeds betaalde maanden/dagen van je VDU krijg je terug.

Reputatie 7
Badge +3

1 maart 2022 geldt voor de papieren Keuzedagen, voor de digitale Keuzedagen wordt nu geen datum meer vermeld. 

Ik zie jullie reacties nu pas, omdat ze in mijn spam terecht waren gekomen.

Bedankt voor de informatie, ik ga mijn VDU opzeggen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie jullie reacties nu pas, omdat ze in mijn spam terecht waren gekomen.

De mailconfiguratie van het forum is niet goed en daardoor wordt mail van het forum al maanden als spam gezien:

 

Reageer