beantwoord

Overstappen op NS Flex en oud abonnement

• 16 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Beste,

Op 3 Augustus ben ik van een maandelijks abonnement Dal Vrij overgestapt naar een NS Flex weekend vrij abonnement. Ik heb vervolgens een e-mail ontvangen met de bevestiging dat mijn Dal Vrij abonnement per 3 augustus is beëindigt, en dat mijn NS Flex weekend vrij abonnement per die datum in gaat. Echter is er deze week voor beide abonnementen een bedrag afgeschreven van mijn rekening. Bij nadere inspectie staat op de factuur voor het Dal Vrij geïnde geld dat dit voor de periode van 5 augustus t/m 4 september is. Waarom wordt er bij mij geld geïnd voor een abonnement dat volgens officiële berichtgeving reeds beëindigt is, dit lijkt mij niet de bedoeling?

Groet,

Thomas
icon

Beste antwoord door Rueben NS 16 augustus 2019, 19:57

Dag T. Ganzeboom en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat je klassieke abonnement ook nog doorloopt. Heb je destijds nog wel de deactivatie van het klassieke abonnement opgehaald bij een kaartautomaat? Ik vermoed namelijk dat daar het euvel ligt. Om het precies uit te zoeken kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bekijk origineel

3 reacties

Dag T. Ganzeboom en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat je klassieke abonnement ook nog doorloopt. Heb je destijds nog wel de deactivatie van het klassieke abonnement opgehaald bij een kaartautomaat? Ik vermoed namelijk dat daar het euvel ligt. Om het precies uit te zoeken kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Badge +3
Om over te stappen naar Flex moet je sowieso (eenmalig) langs een servicepunt om de bestelling op te halen.

Als dit op dezelfde kaart is, dan zou dat naadloos moeten gaan. Vreemd dat de (Flex?) factuur denkt dat je Dal Vrij hebt en geen Weekend Vrij.

Wat staat er op je Startpagina in Mijn NS?
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer je een NS abonnement beëindigt, dan moet je langs een automaat om dat abonnement van jouw kaart af te halen. Heb je dat gedaan? Als je dat nog niet gedaan hebt, kun je dat het beste zo snel mogelijk doen. Zolang het abonnement nog op jouw kaart staat, blijf je daarvoor betalen. Als hij eraf is, zul je het geld vanaf de dag na het eraf halen terug krijgen.

Heb je het er al wel afgehaald bij de kaartautomaat voor je de tactuur kreeg dan kun je het beste contact opnemen met NS klantenservice via Facebook, Twitter, telefoon of chat.

Wanneer je Flex op een bestaande kaart hebt gezet, dan zul je deze nog via een automaat moeten activeren.

Reageer