beantwoord

Overstappen van Dal vrij 1e klas naar ns-flex dal vrij

Beste NS-flex moderators,

Gisteren ontving ik een e-mail dat NS-flex (als test) te bestellen is, en er voor sommige abonnementen al een overstap al mogelijk is.

Op dit moment heb ik een dal vrij abonnement 1e klas,wat een nadeel heeft: Bij het reizen in de spits kan ik alleen maar 1e klas reizen zonder een los kaartje of andere ov-chipkaart te gebruiken.

Nu is mijn vraag: Word een overstap van dal-vrij naar NS-flex dal-vrij ook een mogelijkheid?
icon

Beste antwoord door Iris NS 11 juni 2018, 18:36

theroy, omdat je hebt gekozen voor een nieuwe OV-chipkaart voor je NS Flex abonnement, wordt je andere abonnement daardoor niet automatisch beëindigd. Voor het beëindigen van je huidige abonnement, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
De mogelijkheid om over te stappen van Dal Vrij naar NS Flex Dal Vrij bestaat al; ik deed het gisteren zelf. In Mijn NS vindt u een knop waarmee u uw huidige abonnement kunt upgraden.

U kunt bij de upgrade kiezen voor een eerste klas NS Flex Dal Vrij-abonnement. In Mijn NS kunt u vervolgens aangeven dat u buiten de daluren in de tweede klas wilt reizen:

HI Tochjo,

Vanochtend las ik al je post, vandaar dat ik de vraag ook stelde omdat ik deze knop niet in mijn NS heb.

Misschien kunnen de NS moderators hier eens induiken 😉
Hi theroy en welkom bij de NS community.

Vooralsnog is NS Flex een pilot waarbij we beetje bij beetje meer reizigers toelaten om het te proberen. Ik ga ervan uit dat het maximum aantal deelnemers inmiddels weer bereikt is, waardoor de banner in het Mijn NS account weer verwijderd is. Ik ga ervan uit dat er de loop van het jaar steeds meer mensen mee mogen doen.
Badge +3
Ik ga ervan uit dat het maximum aantal deelnemers inmiddels weer bereikt is, waardoor de banner in het Mijn NS account weer verwijderd is.
Het komt me wat vreemd over dat iemand die een mail krijgt, net als ik, opeens niet meer zou kunnen overstappen als hij niet snel genoeg reageert. Zeker nu volgens dit nieuwsbericht alle niet-abonnementhouders zich wel kunnen aanmelden voor NS Flex.

Ik zou het netjes vinden tegenover theroy als een moderator de moeite neemt uit te zoeken waarom hij kennelijk niet kan overstappen en zijn best doet dat toch mogelijk te maken.
Ik begrijp je punt inderdaad, Tochjo. Ik zal navragen of hier een reden voor is. Ik kom er z.s.m. op terug.
Bedankt @Tochjo !

@Iris NS
Ik zal in een direct bericht even mijn gegevens + ov chipkaart nummer sturen misschien is dat makkelijker voor jullie op te controleren.
Hoi theroy,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels een bevestiging van je bestelling hebt ontvangen. Weet je zo voldoende?

Voor de meelezers: ik heb nagevraagd aan welke abonnementshouders de mail over het overstappen naar NS Flex verstuurd is. I.v.m. de AVG-wetgeving is het helaas niet mogelijk de overstapmails gericht te sturen naar abonnementshouders die ook daadwerkelijk in aanmerking komen om over te stappen (er is namelijk een aantal uitzonderingen). Daarom staat er in de mail aangegeven: "kijk snel of u in aanmerking komt".
Hoi @Iris NS ,

Na flink wat rondklikken lijkt het nu toch gelukt te zijn, ik heb een bevestiging ontvangen maar er stond niets in over mijn oude abonnement en de restitutie. Maar als het maar goed in jullie systeem staat en ik niet dubbel hoef te betalen vind ik het al lang goed.

Bedankt voor het kijken.
Ik zal het even voor je nakijken. Ik kom er z.s.m. op terug!
Ik begreep trouwens net van mijn collega dat je de bevestigingsmail zo laat gekregen hebt omdat er de volgende dag om 4.00 uur 's ochtends pas een "iDeal-seintje" binnen is gekomen. Daardoor is het aanmaakproces van het contract de volgende dag pas gestart.
theroy, omdat je hebt gekozen voor een nieuwe OV-chipkaart voor je NS Flex abonnement, wordt je andere abonnement daardoor niet automatisch beëindigd. Voor het beëindigen van je huidige abonnement, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bedankt voor het uitzoeken Iris, je collega's hebben het opgelost!
Fijn om te lezen dat het is opgelost, Theroy :)

Reageer