beantwoord

Pas op! te hoge nota NS Flex

• 8 maart 2019
  • 7 reacties
  • 302 Bekeken

Ik heb een weekend vrij reizen abonnement met NS flex, ik check in het weekend in Apeldoorn in bij een Arriva poortje en reis naar Duivendrecht. ik krijg in m'n reisoverzicht een correctietarief van 20 euro en een tarief van 10 euro voor niet toeslag betalen in een Intercity direct waar ik niet bij in de buurt ben geweest. Ik krijg emails waarin deze bedragen weer naar 0 zijn gecorrigeerd, maar blijven wel in m'n notabedrag staan, op meerdere keren mailen hierover heb ik geen antwoord gekregen, klantenservice via chat en telefoon melden dat men hier niets aan gaat/wil doen. Het 30 euro te hoge bedrag is afgeschreven, ik heb dit teruggeboekt en het juiste bedrag betaald. Ik krijg nu aanmaningen met dreiging incassokosten en jawel het afpakken van m;n abonnement, ik reis al 35 jaar met de NS en heb altijd netjes betaald, hoe krijgt de NS dit in godsnaam voor elkaar. L.Papenburg

icon

Beste antwoord door Jeroen 8 maart 2019, 16:38

Allereerst zie ik dat u zelf aangeeft ingecheckt te hebben bij een Arriva poortje en vervolgens doorgereisd bent nar Duivendrecht, aangezien Arriva niet op Duivendrecht rijdt heeft u dus zelf een fout gemaakt met inchecken, Zodra u met Arriva wil reizen moet u bij een Arriva poortje/paaltje inchecken en zodra u overstapt naar een andere vervoerder moet u ook weer uitchecken bij Arriva en daarna inchecken bij de andere vervoerder.

Aangezien ik aanneem dat u dit hele traject met de NS heeft gereden had u moeten inchecken bij een NS poortje/paaltje en aan het einde van de reis ook moeten uitchecken bij de NS.

Het beste kunt u via de chat contact opnemen en aangeven dat u foutief bent ingecheckt (als dat klopt) en of ze dit willen corrigeren, daarbij rijdt er geen intercity direct op dit traject en moeten ze dat ook voor u corrigeren of het zou moeten gaan om een ander traject tussen Schiphol en Rotterdam waar de toeslag voor geldt.

Storneren va het bedrag geeft automatisch dat dat gezien wordt als niet betaald en dan gaat het traject lopen om het bedrag toch te innen wat uiteindelijk een incasso traject kan worden.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge
Allereerst zie ik dat u zelf aangeeft ingecheckt te hebben bij een Arriva poortje en vervolgens doorgereisd bent nar Duivendrecht, aangezien Arriva niet op Duivendrecht rijdt heeft u dus zelf een fout gemaakt met inchecken, Zodra u met Arriva wil reizen moet u bij een Arriva poortje/paaltje inchecken en zodra u overstapt naar een andere vervoerder moet u ook weer uitchecken bij Arriva en daarna inchecken bij de andere vervoerder.

Aangezien ik aanneem dat u dit hele traject met de NS heeft gereden had u moeten inchecken bij een NS poortje/paaltje en aan het einde van de reis ook moeten uitchecken bij de NS.

Het beste kunt u via de chat contact opnemen en aangeven dat u foutief bent ingecheckt (als dat klopt) en of ze dit willen corrigeren, daarbij rijdt er geen intercity direct op dit traject en moeten ze dat ook voor u corrigeren of het zou moeten gaan om een ander traject tussen Schiphol en Rotterdam waar de toeslag voor geldt.

Storneren va het bedrag geeft automatisch dat dat gezien wordt als niet betaald en dan gaat het traject lopen om het bedrag toch te innen wat uiteindelijk een incasso traject kan worden.
Reputatie 7
Badge +4
Als aanvulling: Het klinkt inderdaad heftig, maar het is in zijn algemeenheid niet verstandig te storneren als u het ergens niet mee eens bent. De computer van NS ziet dit als niet betalen en bij Flex is het na 25 dagen al een blokkade en het overdragen aan een incassobureau. U kunt dan nog proberen met het incassobureau contact op te nemen, maar of dit het gewenste resultaat heeft is maar zeer de vraag.

In voorkomende gevallen kunt u het beter betalen en proberen het via NS op te lossen. Betalen is echt het goedkoopste. U bent nu als u dat niet snel doet veertig euro incassokosten en uw abonnement kwijt. Het is goedkoper uw gelijk anders te halen.
U begrijpt het niet helemaal , als een bedrijf onterecht bedragen factureert kunnen ze wel incasso bedrijven etc gaan inschakelen , uiteindelijk kunnen ze dan gaan dagvaarden en komt er een rechtszaak , een rechter beslist dan dat de nota niet terecht was etc en betaal je dus niets, ik heb dit eerder 5 keer meegemaakt, na meerdere keren dreigen met dagvaarden doen ze dat niet en hoor je er niets meer van, het is alleen dom en vervelend
Reputatie 7
Badge +3
Feit blijft dat u zelf verkeerd heeft ingecheckt, en dus geen geldig vervoersbewijs had. Dan is het ook geen onterechte facturatie. Maar als u wilt, kunt u dat natuurlijk ook door een rechter laten beoordelen 🙂
goed lezen is ook iets; weekend vrij abonnement
Badge
goed lezen is ook iets; weekend vrij abonnement
Ook daarmee moet u bij de juiste vervoerder inchecken, u maakt hier zelf een fout welke u met een belletje naar de klantenservice kunt rechtzetten.

Op dit moment is een deel van het in rekening gebrachte bedrag correct aangezien u een onjuiste check in heeft gedaan, geheel conform de voorwaarden van de NS. Als u zelf geen actie onderneemt om dit te laten herstellen zult u bij de rechter ook te horen krijgen dat dit conform de voorwaarden is en u zelf verzuimd heeft dit recht te zetten.
U begrijpt het niet helemaal , als een bedrijf onterecht bedragen factureert kunnen ze wel incasso bedrijven etc gaan inschakelen , uiteindelijk kunnen ze dan gaan dagvaarden en komt er een rechtszaak , een rechter beslist dan dat de nota niet terecht was etc en betaal je dus niets, ik heb dit eerder 5 keer meegemaakt, na meerdere keren dreigen met dagvaarden doen ze dat niet en hoor je er niets meer van, het is alleen dom en vervelend

Uiteraard zal de rechter u hoogstwaarschijnlijk in het gelijk stellen. Echter, voor die tijd is uw kaart al geblokkeerd en kunt is dus geen gebruik maken van een NS flex abonnement. Geen idee hoe dat bij NS geregistreerd wordt maar best kans dat u ook geen nieuwe NS flex kunt afsluiten. Dus de vraag is, wat is het gelijk hebben om te kunnen/mogen storneren u waard? Bij mij zou het kunnen reizen voorgaan op mijn gelijk halen, mits er natuurlijk wel een correctie plaatsvindt.

Reageer