beantwoord

Pasfoto Persoonlijke Ov chipkaart NS flex.

• 28 januari 2019
  • 9 reacties
  • 206 Bekeken

Goede avond NS.
Ik wil graag NS Flex aanvragen met Dal voordeel , maar ik loop ergens tegen aan :
Ik heb nog geen persoonlijke ov chipkaart , en heb al een paar keer geprobeerd de link te openen om een pasfoto te uploaden maar dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar.!

Alvast bedankt .
Groetjes laura.
icon

Beste antwoord door Thom 28 januari 2019, 20:17

De pasfoto moet aan bepaalde eisen voldoen qua grootte en formaat, is dat het geval?
Bekijk origineel

9 reacties

Goedenavond Laura 1993 en welkom bij de NS Community!

Wat vervelend om te lezen dat je vast loopt in dit proces! Kun je misschien iets uitgebreider aangeven waar het precies misgaat? Je komt wel op de pagina waar je een foto zou moeten uploaden, maar als je klikt op 'Choose File' dan loopt het vast? Kun je misschien een screenshot sturen van een eventuele foutmelding die je krijgt? Op wat voor een apparaat probeer je dit te doen?
Reputatie 7
Badge +4
De pasfoto moet aan bepaalde eisen voldoen qua grootte en formaat, is dat het geval?
Als ik op kies of maak een foto druk dan kan ik de foto wel selecteren maar daarna word die niet verwerkt, en blijft de pagina hangen.
Ik probeer het via Mijn Smartphone te doen.
Thom zou best eens kunnen dit is voormij de eerste keer . Nog nooit eerder gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Ik moet het even uit mijn blote hoofd doen maar ik kreeg toen een foutmelding dat de foto te groot was. Wat u aangeeft, lijkt meer op het vastlopen van de site. Als u op een smartphone werkt, is verkleinen of vergroten in de zin van het aantal megabytes, dan wel het eventuele omzetten naar een ander formaat wel erg lastig.
Ik werk normaal met een iMac waar ik bewerkingsprogramma's op heb staan, dat gaat snel. Mogelijk is er een forummedewerker die weet hoe dit met een smartphone moet.
Thom , ik ga het nog even proberen dankjewel voor het meedenken !
Gr laura.
Ik weet (toevallig ook uit ervaring) dat het uploaden van een pasfoto niet echt mobielvriendelijk is. Als je daar de mogelijkheid voor hebt zou ik aanraden om het te proberen via een laptop of computer. Zoals Thom aangeeft is het ook vele malen eenvoudiger om via dat het formaat van de foto aan te passen.
Dat is nou net het probleem ik heb geen computer of laptop op het moment..
Kan je WIFI gebruiken? Misschien is alleen je mobiele data te langzaam.

Ken je iemand met een computer die de foto kan verkleinen?

Reageer