pauze ns flex stil zetten door ziekte

• 24 July 2021
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Hallo ik heb altijd een jaar traject vrij gehad  en dit betaal ik elk jaar   nu is er flex ik kreeg een brief thuis dat julie stoppen per oktober met jaar traject vrij. En of ik het dan voor oktober dan wil veranderen nou heb het direct gedaan   nu ben ik al vanaf mei ziek en reis vanaf die datum niet met de trein     door covid ben nog herstellende   nu heb ik dit allemaal geregeld met iemand op e chat  en telefoon ik heb nu herstellende jaar geld waar ik voor heb betaald terug gekregen  zij stelde ook voor omhet in de pauze te zetten dit heb ik ook gedaan  maar nu vragen ze toch nog 280 euro  ondanks het op pauze staat  ik vind dit heel vreemd ik reis toch niet dan hoef ik toch ook geen reis kosten te betalen   de medewerkers weten dit   ik vind dit  zo vreemd  flex moet je betalen in de maand   medewerker heeft ook gezegd dat ik abonnement moest ophalen op het station  met grote moeite kon ik dit  ben nog steeds herstellende  van covid   nu dat ik op pauze sta hoef ik toch nu geen reis kosten meer te betalen   dit is mijn vraag .  

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex zonder abonnement heeft en u heeft uw eerste Flexabonnement opgehaald op het automaat, dan hoeft u geen maandelijkse kosten te betalen. Ik zou het even controleren op  MijnNS of bij Klantenservice.

Reputatie 6
Badge

MAAR- je zegt dat je al die tijd ziek bent en ik neem dus aan-maar je vermeld dat niet duidelijk, dat je dus ook al die tijd NIET op het station bent geweest. EN dat is dus juist WEL nodig-omdat je tenminste nog 1x het oude ABO van je kaart diende te halen-middels ´ophalen bestelling´ en dan meteen het nieuwe FLEX erop te zetten. Zoals ook altijd duidelijk wordt gemeld. Maar lezen blijkt voor heel veel mensen toch enorm moeilijk. Dat als je niet reist dus niks betaalt is bij het blijkbaar voor jou nog geldende oude systeem ook niet waar: je hebt je ABO vooruitbetaald en of je reist of niet maakt niet uit. Zoals al die jaren overigens al het geval was.

Je kan zelf controleren wat er nog precies op je kaart staat via mijnNS.

Schrale troost is dat heel, heel veel mensen dit niet goed snappen en er elke dag wel een vergelijkbare melding op dit forum voorbijkomt

Hey leuk dat je reageert   uiteraard ik ben vannaf mei de derde niet meer op het station geweest .  Dus niet met bus en trein gereisd. Kan ook niet he  Covid mijn longen   wat wel is dat ik vorige week de nieuwe bedtelling moest ophalen hoefde hiervoor  niet naar het peron. Dus heb nu ns fex traject vrij  die staat nu op pauze toen het nieuwe abonnement  is ingegaan  vorige week  de medewerkster van ns had dit geregeld

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je bij NS Flex een abonnement op pauze zet doe je dit door tijdelijk te wijzigen naar NS Flex zonder abonnement (ook wel NS Flex basis genoemd). Als jij nu Flex Traject Vrij hebt dan is dit niet op pauze gezet maar heb je gewoon een Flex Traject Vrij abonnement en daar moet je voor betalen. Je oude klassieke Traject Vrij jaar abonnement is dan bljkbaar omgezet naar een Flex Traject Vrij abonnement.

Ik zou nog maar eens contact opnemen met de klantenservice en aangeven dat het niet goed is gegaan.

Reageer