beantwoord

Per factuur reizen tot de ingangsdatum van het abbonnement of tot de 1e van de maand?

• 29 juni 2019
  • 2 reacties
  • 163 Bekeken

Hallo,

Ik wil mijn ns flex abbonnement opzeggen maar weet niet wat een slim moment is. Ik wil geen volgende factuur meer ontvangen. Kan ik met de laatstbetaalde factuur reizen tot de eerste van de maand. Of tot de ingangsdatum van het abonnement?

Ik heb 17 juni mijn laatste factuur betaald. Moet ik mijn abbonnement dan voor 1 juni opzeggen. Of kan ik dat beter 13 juli doen aangezien de ingangsdatum van mijn abonnement 14 januari was. Dus dat ik tot de 14 van juli kan reizen met de laatst betaalde factuur.
icon

Beste antwoord door Robert B 30 juni 2019, 13:09

Wat Sander zegt klopt.

Als je abonnement de 14e ingegaan is en je geen volgende factuur wilt ontvangen voor de abonnementskosten voor de periode 14 juli - 13 augustus dan moet je het uiterlijk 13 juli wijzigen naar Basis.

Of beter, per de laatste dag dag je je abonnement gebruikt (als dat eerder is dan 13 juli) want dan krijg je ongebruikte dagen terug, dus als je het per vandaag (30 juni) stopt krijg je de abonnementskosten voor 1 juli - 13 juli terug op de eerstvolgende factuur (14 juli).

Na elke wijziging moet je 1 maand wachten voordat je weer kunt wijzigen, dus als je het vandaag stopt (30 juni) dan kan je op of na 30 juli weer een abonnement nemen.

Oh, en als je kort voor 13 juli nog reist dan kan het zijn dat je per 14 augustus nog een factuur krijgt met enkele reizen van bijv. 11, 12 en 13 juli, omdat het enkele dagen duurt voordat alle transacties verwerkt zijn. Dit is normaal.

Je kunt op het moment van stopzetten in je Reishistorie zien welke reizen er op dat moment bekend/verwerkt zijn (en dus op de factuur van 14 juli komen te staan).
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Het ligt er aan denk ik. Als je vandaag opzegt, krijg je rond 14 juli een factuur waar opstaat hoeveel je terugkrijgt. Je heb namelijk voor 30 dagen vooruit betaald.

Als je nog wilt reizen tot 14 juli zou ik op 13 juli opzeggen, wil je niet meer reizen zou ik vandaag opzeggen en dan heb je ook een klein zakcentje terug 🙃
Badge +3
Wat Sander zegt klopt.

Als je abonnement de 14e ingegaan is en je geen volgende factuur wilt ontvangen voor de abonnementskosten voor de periode 14 juli - 13 augustus dan moet je het uiterlijk 13 juli wijzigen naar Basis.

Of beter, per de laatste dag dag je je abonnement gebruikt (als dat eerder is dan 13 juli) want dan krijg je ongebruikte dagen terug, dus als je het per vandaag (30 juni) stopt krijg je de abonnementskosten voor 1 juli - 13 juli terug op de eerstvolgende factuur (14 juli).

Na elke wijziging moet je 1 maand wachten voordat je weer kunt wijzigen, dus als je het vandaag stopt (30 juni) dan kan je op of na 30 juli weer een abonnement nemen.

Oh, en als je kort voor 13 juli nog reist dan kan het zijn dat je per 14 augustus nog een factuur krijgt met enkele reizen van bijv. 11, 12 en 13 juli, omdat het enkele dagen duurt voordat alle transacties verwerkt zijn. Dit is normaal.

Je kunt op het moment van stopzetten in je Reishistorie zien welke reizen er op dat moment bekend/verwerkt zijn (en dus op de factuur van 14 juli komen te staan).

Reageer