News

PILOT: Treinreizen met GPS

PILOT: Treinreizen met GPS

Toon eerste bericht

119 reacties

De app is te downloaden via de link die we per mail toesturen. Daarna kan je de 4 stappen doorlopen die Stijn vermeld in zijn openingsbericht. Er zijn niet veel collega's binnen de klantenservice die informatie over de app of over deze proef hebben, maar als je wel 1 treft mag je van veel geluk spreken. Mocht het niet lukken dan help ik je graag verder, Xander2111986.

Nou, ik heb de Lab app verwijderd, want soms helpt opnieuw installeren wel eens. Nope, daar moet ik dus weer een nieuwe uitnodiging voor hebben.

En mee eens, een apart support kanaal voor deze proef zou handig zijn. Het gaat niet om een gigantisch aantal reizigers. 

Wij zijn hierbij de aparte support kanaal. Ik ben al aan het overleggen wat de exacte stappen zijn. Waar loop jij precies tegen aan, VIRM?

Reputatie 2

@VIRM Die is toch gewoon te downloaden uit de Playstore de lab app… omdat je schrijft dat je een uitnodiging nodig hebt..

Hij moet inderdaad vanuit de play store te downloaden zijn. Ik probeer momenteel te achterhalen wat de exacte stappen zijn.

@Errit: bij het downloaden van de Lab app voor iOS (of het updaten daarvan), crashte hij de hele tijd. Dus verwijderen en opnieuw installeren. Maar voor dat opnieuw installeren heb ik dus een uitnodiging van Testflight nodig.

@Xander: voor Apple werkt het downloaden van beta-apps net wat anders dan bij Android. :)

Reputatie 2

Ah okay ja ik ging uit dat je Android had ;)

Volgens mij moet je wel een uitnodiging hebben gehad, maar ik durf nog even niets te zeggen.

Reputatie 2

Dit is de mail die ik heb ontvangen… verder niks vandaag

Ik heb de vraag uitgezet welke app je exact dient te downloaden en of deze stappen kloppen. @Xander2111986 welke app heb je nu zelf exact getest en wat kreeg je te zien nadat je op profiel had geklikt?

Reputatie 2

Ik heb de ns lab app gebruikt en deze is naar mijn idee de juiste… check deze link en dan de video dat verklaart meer

https://www.ns.nl/reisinformatie/treinreizen-met-gps/deelname.html?utm_source=ns&utm_medium=email&utm_campaign=22_wk7_nsr_c12768_treinreizenmetgps&utm_content=12274_5&utm_term=service_tmg_video_btn&ESI=A12F1F53-E73F-4994-8974-05C44CD71AE6#video

Bij de stap die in de video wordt omschreven dat je dan reizen met GPS moet aanklikken en activeren door middel van de stappen gaat het mis heb deze hele optie niet om te kunnen starten met het reizen met GPS… alles klopt dus behalve dat ik onder mijn profiel geen activatie zie

Dat is vreemd. Je ziet na het inloggen en het koppelen van je kaart wel Mijn OV-chipkaart staan?

Wanneer krijg ik een nieuwe uitnodiging voor de NS Lab Beta-app?

Had je dan 1 ontvangen?

Reputatie 2

Ja zeker zie ik die. Alles klopt alleen de koppeling naar reizen met GPS is niet mogelijk.

Mijn kaartnummer en als gegevens “uitgecheckt”

Jazeker had ik die ontvangen. Via de uitnodiging in mijn mail heb ik de NS Lab-app, die al op mijn telefoon stond, geupdate. Daarna crashte hij alleen maar.
 

Bedankt voor de antwoorden! We gaan hier weer verder mee, en wachten het voor nu af. Zodra we meer informatie hebben lezen jullie dit hier.

Reputatie 2

Is het niet zinnig dat wij zelf contact kunnen leggen? Het punt is dat op zo'n manier communiceren wel weinig nuttig is in zo'n testfase.

Badge +3

Blijkbaar is er voor Android een NS Lab Beta app die (logisch eigenlijk) niet in de Play Store staat?

Een mailtje naar M-Lab (zie vorige pagina) wordt normaal gesproken binnen een dag wel beantwoord.

Edit voor @VIRM, het adres is beta.mlab@ns.nl

Reputatie 2

@Robert B Ik heb ze gemaild!

Reputatie 2

Nou het was inderdaad de verkeerde app… in de Playstore staat nu de juiste app. Het betreft de NS Lab Beta App met een groen/grijs icoontje. Het zit hem er waarschijnlijk in dat Google niet snel genoeg de app heeft vrijgegeven vermoed ik. Registratie ging zonder problemen.

Badge +3

Nou het was inderdaad de verkeerde app… in de Playstore staat nu de juiste app. Het betreft de NS Lab Beta App met een groen/grijs icoontje. Het zit hem er waarschijnlijk in dat Google niet snel genoeg de app heeft vrijgegeven vermoed ik. Registratie ging zonder problemen.

Top, goed om te lezen. Zie de app nog niet in de store trouwens maar dat komt wel goed (of heb je eventueel een link)?

De eerste ervaringen druppelen ook al binnen, ik heb het vermoeden dat er meer dan 50 deelnemers zijn.

https://twitter.com/AlmeerseStef/status/1493266543077117953

Reputatie 7
Badge +3

Ik las eerder dat er 50 deelnemers zijn met NS Flex en 50 met Arriva Flow. 

Badge +3

Ik las eerder dat er 50 deelnemers zijn met NS Flex en 50 met Arriva Flow. 

Dat kan kloppen, de naam ^Noah komt me bekend voor (medewerker Keolis/Blauwnet) en gezien zijn reis was dat een test?

niet helemaal vlekkeloos (terugreis begon toch echt in Haarlem)

En ja het is Noah van Keolis, volgens zijn Twitter profiel :joy:

Reputatie 2

Klopt 50 NS en 50 Arriva!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ns.innovatieapp.beta&hl=nl&gl=US

∆dit is de link naar de juist Android App ∆

Ik reis nu en het werkt perfect. Mocht je bij het betreden van het station de knop met start of beëindig je reis niet blauw worden even de app sluiten via sluiten op de achtergrond en dan lukt het wel

Reageer