beantwoord

Prijs flex weekend vrij: verschil online afsluiten en bevestigingsmail


Reputatie 5
Badge
Beste allemaal,

Zojuist heb ik mijn NS Flex aangepast naar NS Flex Weekend Vrij. In het online overzichtje stond dat ik voor Flex Weekend Vrij, in combinatie met 1e klas reizen in het weekend en 40% buiten de spits, 41 euro per maand mocht aftikken.

  • NS Flex Weekend Vrij 32,-
  • 1e klas reizen in weekend 6,-
  • 40% korting buiten de spits 3,-
In de bevestigingsmails zie ik echter het bedrag van 40 euro.

  • NS Flex Weekend Vrij 31,-
  • 1e klas reizen in weekend 6,-
  • 40% korting buiten de spits 3,-
Nu kan die ene euro me persoonlijk gestolen worden, maar het is niet echt duidelijk of ik straks 40 of 41 euro betaal. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 13 maart 2019, 13:53

Inmiddels heb ik een reactie gekregen, hoewel het wel een complex verhaal is.

In deze case zijn er waarschijnlijk een aantal zaken die invloed hebben op de verschillende bedragen die overal worden weergegeven. Allereerst is sinds 1 januari het BTW tarief aangepast naar 9%. Hierdoor is er een verschil ontstaan van € 0,88 in verhouding tot de oude prijs van het abonnement. Daarnaast wordt je bij NS Flex altijd berekend voor het letterlijke aantal dagen dat je gebruik hebt gemaakt van je abonnement tijdens de contractmaand. Dat betekent dat je, wanneer je slechts 28 dagen gebruik hebt gemaakt van je abonnement, uitgaande van een normale maand van 30 of 31 dagen, en dus ook slechts 28 dagen betaald. Ook dit heeft invloed op de prijs die je betaald. Tot slot zijn de prijzen van de abonnementen aangepast in 2019 om te compenseren voor de inflatie. Het moment waarop dit duidelijk wordt in je factuur of communicatie vanuit NS verschilt per klant. Dit omdat de verhoging pas wordt doorgevoerd wanneer er een nieuwe contractperiode aanbreekt. Voor NS Flex klanten is dat dus maandelijks.

Ik begrijp echter dat bovenstaande een algemeen antwoord is, en niet specifiek op de situatie van bryan. Helaas kom ik met deze case niet verder dan ik tot nu toe ben gekomen. Ik hoop dat het in elk geval wat duidelijkheid brengt in de situatie.
Bekijk origineel

16 reacties

De prijzen, waaronder het BTW-tarief (van 6 naar 9%) zijn vanaf 1 januari 2019 verhoogd.
Reputatie 7
Badge +2
@Carl van de Wouw Dat verklaart nog niet waarom het overzicht verschilt van de e-mail. Daarnaast wordt aangegeven dat het "zojuist" is aangepast, dus dan zou de verhoging al verwerkt moeten zijn. En zelfs als dat wel de reden zou zijn, zou ik eerder verwachten dat het bedrag in de e-mail hoger is.
Ik zou gewoon even contact op nemen met de NS Klantenservice van NS Flex.
Reputatie 5
Badge
Ja misschien dat iemand hier wat meer weet hierover; respons van de klanten service liet de vorige keer dagen op zich wachten 😇
Badge +3
Er zit nog wat oude info in het bestelsysteem, die aangepast moet worden.

Zo kreeg je van de week bij het bestellen van een (redelijk duur) Trajcect Vrij ook de tip dat een Altijd Vrij voor € 333 (per maand op jaarbasis) wellicht gunstiger was, maar dat kost vanaf 1 januari € 346 (en de maandelijks opzegbare Flex versie €1 meer) 😯
Het lijkt me inderdaad dat de mails nog niet zijn aangepast, zoals Robert B al suggereert. Ik ga hier melding van maken voor je, bryan. Zodra ik een reactie heb kom ik bij je terug.
Helaas nog geen reactie van mijn collega's op dit topic. Ik kom erop terug zodra ik meer weet.
Helaas blijft het erg stil aan de andere kant van de lijn. Ik ga hier een herinnering over versturen.
Ik begrijp, na aanleiding van mijn onderzoek, dat de collega die dit uit moet zoeken te kampen heeft met achterstanden. Zodra dat is opgelost krijgen jullie een reactie van mij.
Helaas, nog geen reactie. Ik wacht het nog even af.
Reputatie 5
Badge


Inmiddels is de factuur binnen. Ik kom dan voor een maand uit op 40,88 euro, in tegenstelling tot de 41 euro op https://ns.nl/flex (misschien is er afgerond?) of de 40 euro uit de bevestigingsmail. Het gaat me nogmaals niet om de (inmiddels) 88 cent, maar ik zou graag zien dat NS gewoon de juiste prijs neerzet.
Ik begrijp wat je zegt bryan. Ik ben ermee bezig maar moet helaas wachten op de collega's.
Helaas nog geen reactie, bryan. Ik ga het via een andere weg proberen.
We zijn inmiddels bezig met het oplossen van deze situatie. Vooralsnog heb ik nog geen bevestiging dat het daadwerkelijk is opgelost maar er wordt aan gewerkt!
Helaas is er wederom nog geen nieuws over dit topic. Ik wacht nog op de bevestiging dat het is opgelost.
Inmiddels heb ik een reactie gekregen, hoewel het wel een complex verhaal is.

In deze case zijn er waarschijnlijk een aantal zaken die invloed hebben op de verschillende bedragen die overal worden weergegeven. Allereerst is sinds 1 januari het BTW tarief aangepast naar 9%. Hierdoor is er een verschil ontstaan van € 0,88 in verhouding tot de oude prijs van het abonnement. Daarnaast wordt je bij NS Flex altijd berekend voor het letterlijke aantal dagen dat je gebruik hebt gemaakt van je abonnement tijdens de contractmaand. Dat betekent dat je, wanneer je slechts 28 dagen gebruik hebt gemaakt van je abonnement, uitgaande van een normale maand van 30 of 31 dagen, en dus ook slechts 28 dagen betaald. Ook dit heeft invloed op de prijs die je betaald. Tot slot zijn de prijzen van de abonnementen aangepast in 2019 om te compenseren voor de inflatie. Het moment waarop dit duidelijk wordt in je factuur of communicatie vanuit NS verschilt per klant. Dit omdat de verhoging pas wordt doorgevoerd wanneer er een nieuwe contractperiode aanbreekt. Voor NS Flex klanten is dat dus maandelijks.

Ik begrijp echter dat bovenstaande een algemeen antwoord is, en niet specifiek op de situatie van bryan. Helaas kom ik met deze case niet verder dan ik tot nu toe ben gekomen. Ik hoop dat het in elk geval wat duidelijkheid brengt in de situatie.

Reageer