beantwoord

Probleem Laden fietskaart op NS flex pas

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Klopt het dat het niet mogelijk is om bij de automaat een fietskaart op een pas te zetten waar NS flex/reizen op rekening op staat?

Ik kon dat pas namelijk niet meer en moest bij een andere algemene automaat een extra kaartje laten printen en miste zo bijna de trein. Mijn vriend mocht wel gewoon het fietsticket bij die automaat laden op zijn pas..
icon

Beste antwoord door Denice NS 15 mei 2019, 17:12

Hoi Esta! Welkom bij de Community!

Het klopt inderdaad dat je geen product vanaf de automaat kan laden op je OV-chipkaart waar NS Flex op staat. Dit komt omdat bij NS Flex alles achteraf gefactureerd wordt. Wanneer je je fiets meeneemt kan je inderdaad bij de automaat een papieren ticket kopen of je kan online een Dagkaart Fiets bestellen en via je mobiele telefoon tonen aan de conducteur bij controle 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Esta! Welkom bij de Community!

Het klopt inderdaad dat je geen product vanaf de automaat kan laden op je OV-chipkaart waar NS Flex op staat. Dit komt omdat bij NS Flex alles achteraf gefactureerd wordt. Wanneer je je fiets meeneemt kan je inderdaad bij de automaat een papieren ticket kopen of je kan online een Dagkaart Fiets bestellen en via je mobiele telefoon tonen aan de conducteur bij controle 🙂
Ah vandaar. Dat klopt dus. Bedankt voor je antwoord! Niet onoverkomelijk, maar wel een achteruitgang.

Want:
Online e tickets kunnen (nog?) niet snel besteld worden vanuit de app laat staan op rekening, vereisen mijn databundel en een op de terugweg nog opgeladen telefoon. ook na een tocht met navigatie op dus die fiets...

Een kaartje printen is weer zonde. Dan neem ik wel onze anonieme kaart mee om daar mn fietskaart op te zetten, want dat kan dan wel toch?
Anders zou ik bijna willen dat je net als met het op rekening fiets stallen je ook je fiets kunt inchecken op de stations. Bijna, want van extra paaltjes wordt niemand blij.
Ja hoor, je anonieme kaart meenemen en daar de Dagkaart Fiets op zetten is geen enkel probleem 🙂 Ooit komt er een dag dat ook dit soort producten op rekening kunnen maar die dag.... is vandaag helaas nog niet 😋

Reageer