Skip to main content
beantwoord

Probleem met betaling en terugbetaling van NS Flex factuur

• 14 april 2025
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Ik ben een internationale student die onlangs zijn studie in Nederland heeft afgerond. Allereerst wil ik NS bedanken voor de fijne en betrouwbare service tijdens mijn verblijf.

Toch ben ik een probleem tegengekomen met de betaling van een eerdere NS Flex-factuur. Na mijn terugkeer naar mijn thuisland heb ik geprobeerd de factuur via een internationale bankoverschrijving te betalen. De betaling is aan mijn kant succesvol verwerkt, maar later kreeg ik van NS te horen dat het bedrag was teruggestort vanwege ontbrekende of onduidelijke informatie.

Hoewel ik het factuurnummer in de omschrijving heb vermeld, begrijp ik dat het lastiger kan zijn om internationale betalingen correct te verwerken.

Helaas accepteert mijn bank geen internationale terugbetalingen – alleen uitgaande betalingen zijn mogelijk. Het rekeningnummer waar NS het geld naartoe heeft teruggestort, komt bovendien niet overeen met mijn bankrekening. Daardoor heb ik het teruggestorte bedrag nooit ontvangen en moest ik de factuur opnieuw betalen via Bos Incasso.

Ik heb de afgelopen maanden contact gehad met de klantenservice via de chat en waardeer hun hulp zeer. Toch zou ik het enorm op prijs stellen als er nog een manier is om het bedrag van de oorspronkelijke betaling terug te krijgen.

Beste antwoord door Floor NS

Hi Goedemorgen! Welkom bij de NS Community. 

Dit betreft een platform waar reizigers elkaar kunnen informeren. Andere reizigers hebben geen inzicht in jouw facturen of terugbetalingen en kunnen de gewenste terugbetaling niet voor je in gang zetten. Vanwege jouw verzoek kun je het beste contact opnemen met de Klantenservice.

Bekijk origineel

1 reactie

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 280 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2025

Hi Goedemorgen! Welkom bij de NS Community. 

Dit betreft een platform waar reizigers elkaar kunnen informeren. Andere reizigers hebben geen inzicht in jouw facturen of terugbetalingen en kunnen de gewenste terugbetaling niet voor je in gang zetten. Vanwege jouw verzoek kun je het beste contact opnemen met de Klantenservice.

Reageer