beantwoord

Probleem met reishistorie [NS FLEX]

• 20 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 350 Bekeken

Hoi,

ik heb een vraag/probleem:
ik begin in november met een nieuwe baan, nou ben ik ondanks op sollicitatie geweest via het openbaar vervoer met NS Flex.

Nu keek ik vandaag in de reishistorie op Mijn NS om te kijken hoe ik mijn reiskosten zou kunnen declareren tegen die tijd.
(Dit omdat op ov-chipkaartnl alles met NS Flex op 0,00 eur staat)

Nu viel mij op dat mijn reishistorie incompleet is, het toont de bus van huis + trein. (allebij Arriva)
Maar het mist het traject met de bus (Syntus) naar het kantoor. Dus 2 van de 6 mis ik in mijn reishistorie (Bus heen/terug van Syntus)

Dit kan lastig zijn met een declaratieoverzicht maken.

Doe ik iets verkeerd of is dit bekend?
icon

Beste antwoord door Robert B 21 oktober 2018, 14:42

De transacties worden door de vervoerders (o.a. Syntus) aangeleverd aan TLS/OV-chipkaart, en die geven ze weer door aan NS.

Als je dus bij Mijn OV-chip wél je reizen ziet (zonder prijs) en dat kan bij bus e.d. ook zomaar een week of twee duren soms... bijv. een Buurtbus van Syntus in Woerden wordt eens in de paar weken uitgelezen en verwerkt (vaak ook wel sneller hoor)...

.. dan komen die reizen vervolgens een dag (of 2 à 3) later ook in Mijn NS te staan (mét prijs) en kan je een declaratie maken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge
Het kan een aantal dagen duren voordat alle reizen terug te vinden zijn in Mijn NS, vooralsnog is er dus nog niks aan de hand.

Ik meen zelfs dat er een limiet was van 21 dagen, naar pin me daar niet op vast.
Reputatie 5
Hi Ralph, van harte welkom bij de NS Community!

Wat Bryan al aangeeft, klopt grotendeels. Het kan dus inderdaad even duren voordat binnen MijnNS alles is bijgewerkt.
Nog eventjes afwachten dus!
Badge +3
De transacties worden door de vervoerders (o.a. Syntus) aangeleverd aan TLS/OV-chipkaart, en die geven ze weer door aan NS.

Als je dus bij Mijn OV-chip wél je reizen ziet (zonder prijs) en dat kan bij bus e.d. ook zomaar een week of twee duren soms... bijv. een Buurtbus van Syntus in Woerden wordt eens in de paar weken uitgelezen en verwerkt (vaak ook wel sneller hoor)...

.. dan komen die reizen vervolgens een dag (of 2 à 3) later ook in Mijn NS te staan (mét prijs) en kan je een declaratie maken.
Duidelijk,

Maar het kan dus ook kloppen dat je nog reisinformatie mist gedeeltelijk in mijn ov chipkaart?

Alles staat er namelijk in behalve de laatste bus (heenreis)
Gek genoeg staat de terugreis (zelfde vervoerder) er wel in.

De rest van de reis heen/terug is compleet, maar ik mis dus 1 bus op het overzicht.
Badge +3
Ja, dit is geen uitzondering. Als er netjes in- en uitgecheckt is komt die reis vanzelf tevoorschijn in het overzicht.

Eerst bij OV-chipkaart (zonder prijs) en een dag of twee later ook in Mijn NS (met prijs).

Reageer