beantwoord

Problemen met reishistorie Mijn NS

• 26 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 656 Bekeken

Beste,

Op 16 oktober en 18 oktober heb ik voor mijn werk gereisd, de 16e met alleen NS, de 18e NS en daarna een stukje Synthus. De reizen staan netjes in Mijn OV-chipkaart maar, logischerwijs, zonder ritprijs. Nu wil ik de kosten declareren, maar dat gaat niet. De Mijn NS reishistorie geeft namelijk alleen de historie aan t/m 4 september (de dag dat ik NS flex heb geactiveerd). (Ik heb op 13 oktober ook een treinreis gemaakt, die staat er dus ook niet tussen. Het is inmiddels 13 dagen later.)

Er staat alleen maar: 'Er zijn geen reistransacties bekend voor de opgegeven periode en OV-chipkaart'

Ik heb overigens maar één OV-chipkaart, dus daar kan het ook niet aan liggen. De widget 'kosten deze periode' geeft echter wel een bedrag aan waarvan ik verwacht dat het overeenkomt met de gemaakte kosten, maar that's it. De reizen staan wél in de NS app, maar zonder kosten/mogelijkheid om een declaratie aan te maken.

graag hulp!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 december 2018, 12:02

Update: as31 heeft bevestigd dat alles bij deze weer werkt. Het probleem is dus opgelost!

Voor de meelezers: Er zijn aardig wat problemen geweest met het weergeven van reishistorie in een Mijn NS account bij het NS Flex product. Velen hiervan zijn al opgelost, maar zoals uit dit topic blijkt kunnen er nog steeds zo nu en dan dingen naar voren komen. Mocht er iets misgaan hiermee, is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

12 reacties

Goedemorgen as31 en welkom bij de NS Community!

Er zijn een tijd geleden een aantal problemen geweest met het inzien van reishistorie na het overstappen op NS Flex. Deze problemen zouden echter volledig moeten zijn opgelost, dus ik vind het vreemd dat jij deze problemen nu toch weer ervaart.

Wat ik wel heb begrepen van gebruikers is dat het blijkbaar niet mogelijk is om een combinatie weer te geven van reistransacties van vóór NS Flex en na NS Flex. Ik gok dat je de te tonen periode zo hebt ingesteld dat het alles toont van september. Wat je zou kunnen proberen is om de te tonen periode handmatig aan te passen zodat enkel de reizen vanaf 4 september worden getoond. Dit zijn dan enkel NS Flex reizen, wat bij andere gebruikers lijkt te werken. Ik lees graag of dat bij jou ook werkt!

Overigens wil ik wel aangeven dat reizen gemaakt met bus, tram of metro meer verwerkingstijd nodig hebben, aangezien wij die data geleverd moeten krijgen van de respectievelijke vervoerder. Deze zullen dus pas later verschijnen dan treinreizen.
Hi Stijn,

Dank voor je reactie! Ik heb geprobeerd om de transacties (reishistorie trein) op alleen oktober te zetten, daarna op alleen de 13e, alleen de 16e, maar nog steeds dezelfde melding.

Begrijp wat je zegt over bus, tram, metro maar de reizen op de 13e en 16e zijn alleen NS (trein).

Overigens, bij reishistorie deur-tot-deur krijg ik doorlopend 'U heeft geen OV chipkaart toegevoegd. Klik op onderstaande link om een OV chipkaart toe te voegen' en als ik dat dan doe geeft-ie aan dat mijn kaart al in het systeem zit.
Dat probleem met het inzien van deur-tot-deur reizen ben ik mee bekend, ik heb daar zelf ook last van. Voor mij werkt het om eerst naar de pagina '(Mijn) producten' te gaan, en daarna terug naar de deur-tot-deur reizen. Dan worden ze wel getoond.

Wat betreft de reishistorie voor de trein wil ik dit dan graag even verder laten onderzoeken. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer?
Dank! Zojuist privébericht verstuurd.
Update: Ik heb het probleem van as31 doorgespeeld naar onze NS Flex afdeling. Zij hebben aangegeven de oorzaak te lijken hebben gevonden en zijn momenteel bezig om het op te lossen. Daar ben ik momenteel op aan het wachten.
Badge +3
Dat probleem met het inzien van deur-tot-deur reizen ben ik mee bekend, ik heb daar zelf ook last van. Voor mij werkt het om eerst naar de pagina '(Mijn) producten' te gaan, en daarna terug naar de deur-tot-deur reizen. Dan worden ze wel getoond.
Ik heb al een redelijk lange privéberichten discussie met @Denice NS, die mijn screenshots bij de IT afdeling heeft neergelegd een tijdje terug (week of 7), n.a.v. https://community.ns.nl/mijn-ns-53/mijn-ns-reishistorie-deur-tot-deur-51307

Voor nu is de workaround dus inderdaad wisselen naar Producten, even wachten totdat die getoond worden, en dan terug. Werkt 100% bij mij.

Dat ligt dus niet aan je browser, cookies etc. En ook je (enige) kaart verwijderen en weer toevoegen in Mijn NS heeft geen invloed.

Ben wel benieuwd waar het uiteindelijk wel aan ligt, maar gelukkig zijn wij niet de enigen en heeft het de nodige aandacht. En een enorm probleem is het niet, want met wat muisklikken kom je er toch wel 🙂
Thanks, met die work-around kom ik nu wel in de deur-tot-deur reishistorie, maar wederom zijn er 'geen gegevens gevonden'.

Ik begrijp dat jullie ermee bezig zijn, maar is het ondertussen mogelijk om een declaratieoverzicht te ontvangen (per mail o.i.d.) voor 16 en 18 oktober dat ik kan declareren bij mijn werkgever? Ik krijg namelijk net mail dat de factuur klaarstaat (en binnenkort wordt afgeschreven) maar, geloof het of niet, bij het downloaden van de factuur wederom een foutmelding, namelijk: 'Het is niet gelukt om uw factuur te downloaden'.
Dat kan zeker! Ik heb je bij deze de factuur van vandaag, waar 16 en 18 oktober een onderdeel van zijn, gemaild. 🙂
Update: Ik heb begrepen van onze NS Flex afdeling dat het probleem van as31 zou moeten zijn opgelost. Momenteel wacht ik op een bevestiging van haar kant.
Update: Helaas was het probleem voor as31 toch nog niet opgelost. Dit heb ik vorige week doorgegeven aan onze NS Flex afdeling, momenteel wacht ik op verdere terugkoppeling.
Update: Het probleem zou nu echt opgelost moeten zijn, aldus de NS Flex afdeling! Ik wacht wederom op een bevestiging van as31.
Update: as31 heeft bevestigd dat alles bij deze weer werkt. Het probleem is dus opgelost!

Voor de meelezers: Er zijn aardig wat problemen geweest met het weergeven van reishistorie in een Mijn NS account bij het NS Flex product. Velen hiervan zijn al opgelost, maar zoals uit dit topic blijkt kunnen er nog steeds zo nu en dan dingen naar voren komen. Mocht er iets misgaan hiermee, is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Reageer