beantwoord

Product ophalen automaat nodig bij flex?

• 16 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 1426 Bekeken

Als ik op Mn nieuwe flex ov kaart een daltarief abbonement gezet heb kan ik er dan meteen mee inchecken om te gaan reizen?
Of moet ik nog een handeling verrichten bij een ns automaat op een station?
icon

Beste antwoord door EdRo 16 oktober 2018, 17:36

Je hoeft enkel je abonnement eenmalig op te halen bij een automaat.

Volgende wijzigingen gaan dan wel automatisch
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waar "0" staat had gewoon een datum moeten staan.
Ik heb zelf op 15 juni mijn Traject Vrij abonnement gewijzigd in een Felx Dalvoordeel en bij mij stond er "Uw overstap is pas definitief als u NS Flex heeft geactiveerd door bij de kaartautomaat de bestelling op te halen. Dit moet u doen vóór 15 juli 2019". Dat is dus een maand waarin het op te halen is.
Lieve Charlotte, het komt helemaal goed! Zorg ervoor dat je je NS Flex product activeert bij het eerste de beste station in Nederland, oké? Mocht je nou stuiten op eenmalige extra kosten omdat je het product nog niet hebt kunnen activeren, stuur dan onze klantenservice een bericht! 🙂
Lieve NS, ik heb een vraag over het ophalen van mijn Flex abo bij een automaat.

Ik heb mijn Flex abo alvast besteld omdat ik vanaf volgende week in NL heel veel ga reizen, maar ik woon nu nog in Berlijn en kan het product dus nog niet ophalen. Verloopt mijn 'product' als ik het straks pas op 26 juni op kan halen?

In de e-mail die ik kreeg stond alleen: "Uw overstap is pas definitief als u NS Flex heeft geactiveerd door bij de kaartautomaat de bestelling op te halen. Dit moet u doen vóór 0 en kan bij de NS-kaartautomaat of bij één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart.", maar ik weet niet wat met "0" bedoeld wordt.

Vriendelijke groeten,
Charlotte
Badge +3
Een nieuwe kaart die je i.c.m. NS Flex én een abonnement besteld hebt is meteen actief, hoef je dus niets voor te doen.

Je zou eventueel nog even bij een supermarkt of op het station kunnen kijken of er een bestelling klaar staat, voor de zekerheid.

Bij een overstap naar Flex op een bestaande kaart moet je wél de overstap bij een service/oplaadpunt bevestigen. Er staan dan als het goed is twee tot vier bestellingen voor je klaar:
  1. Beëindiging eventueel huidig abonnement
  2. Automatisch opladen stopzetten (als je dat had)
  3. Verwijderen van het saldo van de kaart
  4. Reizen op rekening (NS Flex) op de kaart laden
Heb je een nieuwe kaart zonder abonnement (dus met Flex Basis) besteld, dan kan je volgens mij pas na de eerste maand een dalurenabonnement er op zetten.
Welkom bij onze NS Community, Sorayamaria65!

In de bevestigingsmail staat inderdaad uitgelegd dat je het abonnement eenmalig dient te activeren voordat je incheckt. Dit kan bij een NS-kaartautomaat of een OV-chipkaartautomaat.
Dat moet bij een automaat van de NS op een station? Voordat ik incheck
Reputatie 3
Je hoeft enkel je abonnement eenmalig op te halen bij een automaat.

Volgende wijzigingen gaan dan wel automatisch

Reageer