Produkt nog lang niet af, maar wordt niet gecommuniceerd bij aanschaf

  • 16 september 2018
  • 2 reacties
  • 177 Bekeken

Omdat onze huidige OV-chipkaarten over een paar maanden aflopen hebben we Flex aangeschaft, nu blijkt dat een Keolis regioabonnement niet bruikbaar is samen met Flex.
Alleen een tweede OV-chipkaart met abonnement, en saldo voor als je eens een bushalte verder gaat, is dan een optie. Handig hoor, nog een kaart extra die ook nog eens identiek is aan de huidige, die dus niet weg kan en waar we binnenkort weer voor moeten betalen om een nieuwe aan te schaffen.
Gisteren zouden we meereizen met iemand, alleen de nieuwe Flexkaarten bij ons, werkt samenreiskorting niet!

Prachtige website met jubelende kreten over Flex: eenvoudiger, makkelijker, nooit meer saldo laden, etc etc.
Praktijk: dubbele (identieke) OV-chipkaarten, opletten dat je de juiste kaart gebruikt, toch saldo (al dan niet automatisch) laden, samenreizen niet met Flex, en een dubbele reishistorie checken.

Flex?, Star of Stug zijn betere benamingen.

2 reacties

"Niet handig" is nogal zacht uitgedrukt, voor zover ik begrepen heb werkt je busabonnement dan niet en betaal je dus ondanks dat het er wel opgezet kan worden toch gewoon per rit.
Dat samenreiskorting niet werkt kom je pas achter bij de automaat, het hele menu verschijnt gewoon niet en de keuze om dan maar niet met de trein te gaan was er voor ons op dat moment niet .
Gelukkig was het nu een korte reis, het scheelde ons samen maar een paar euro, maar het had ook zomaar enkele tientjes kunnen zijn 😞

Ik vind de voorlichting bij aanschaf ver onder de maat (misleidend), weinig mensen zullen eerst deze community bezoeken om eventuele nadelen vooraf op te zoeken. (als ze al van het bestaan afweten).
En dan wordt er hier erg makkelijk gereageerd dat je dan maar een tweede kaart erbij aan moet schaffen of dat e.e.a. nog in ontwikkeling is.

Laat verder maar, de Flex kaarten gaan in de la en als de oude kaarten aflopen zien we wel of e.e.a. inmiddels wel werkt of dat we Flex er af halen.
Hoi Grumpy,

Het is mogelijk om de 2 abonnementen op één kaart te hebben, maar het is niet handig inderdaad. Er is al veel mogelijk met het nieuwe NS Flex product, maar helaas nog niet alles. Dit product zal de komende tijd in ontwikkeling blijven waardoor de mogelijkheden zullen uitbreiden.

Reageer