Random afschrijving | NS Community
beantwoord

Random afschrijving

  • 14 October 2021
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Er is laatst 8,35 van mn rekening afgeschreven, en ik heb geen abonnementen lopen die dat kosten, wel een weekend vrij maar die is 31 dus dat is het niet en ik heb nog nooit met mn pin een ov fiets gehuurd, wat is aan de hand?

icon

Beste antwoord door Momo 14 October 2021, 16:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je NS Flex? Dan kunnen het ook kosten voor bus, tram of metro zijn. Of heb je een treinreis gemaakt buiten de Weekend vrij periode?

Met NS Flex krijg je iedere maand een mail dat er een factuur klaar staat. Die factuur kun je vinden in je MijnNS account. Daarop zie je de kosten gespecificeerd. Ik zou daar eens kijken.

Klopt die factuur niet of kom je er niet uit kun je altijd nog contact opnemen met de klantenservice.

Reputatie 6

Hallo Jorik van Es en welkom bij de NS Community! 

Momo heeft hier het goede antwoord al gegeven, dit bedrag komt niet overeen met een specifieke betaling dus dit zal met NS Flex te maken hebben. Ik raad je aan om de factuur te controleren in Mijn NS. Zou het zo zijn dat je er niet uit komt dan kan je altijd direct contact opzoeken met onze Klantenservice via een van de volgende kanalen.

Reputatie 7
Badge +1

Bovenstaande klopt-uiteraard, maar de eventueel bijkomende kosten worden eigenlijk atlijd tegelijk met het maandbedrag geincasseerd (het ABO betaal je vooruit, de extra kosten pas achteraf). Dus als die 8,35 echt helemaal apart is geincasseerd is er toch iets eigenaardigs aan de hand.

Reputatie 7
Badge +3

Maar dan zou er nog steeds een factuur voor dat bedrag moeten staan in je MijnNS. Staat die er niet of klopt die niet kun je contact opnemen met de klantenservice. 

Als er door NS een bedrag van je rekening wordt afgeschreven en je weet niet waarvoor dat is, is het altijd het beste om zelf eerst te kijken in je MijnNS account of daar een factuur voor dat bedrag staat. In de meeste gevallen is dat zo en kun je het zelf checken. 

Reageer