beantwoord

rare factuur

• 1 December 2020
  • 4 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 2

Bijna 3 maanden terug postte ik dit topic https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-voor-iemand-anders-66506

Het is allemaal goed gegaan en ik heb diegene dankzij mijn hulp een maand weekend vrij kunnen laten gebruiken en na een maand het weer op flex basis gezet alles ging prima maar nu krijg ik deze onverklaarbare factuur. Ik vind het vreemd dat ik korting moet betalen 

icon

Beste antwoord door Robert B 1 December 2020, 12:21

Dit is een correctie voor niet verrekende korting vorige maand.

De persoon had Weekend Vrij (besteld in september) met 6 euro korting voor een jaar, en dat is dus gewisseld naar Basis (zonder abonnement).

Daarbij heb je het ‘normale’ maandbedrag terug gekregen, dus 31, 34, 37 of 40 euro, terwijl dat dus 6 euro minder moest zijn, wegens die korting dus.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Dit is een correctie voor niet verrekende korting vorige maand.

De persoon had Weekend Vrij (besteld in september) met 6 euro korting voor een jaar, en dat is dus gewisseld naar Basis (zonder abonnement).

Daarbij heb je het ‘normale’ maandbedrag terug gekregen, dus 31, 34, 37 of 40 euro, terwijl dat dus 6 euro minder moest zijn, wegens die korting dus.

De reactie van Robert is inderdaad juist. De restitutie naar aanleiding van het wijzigen van het NS Flex abonnement is inderdaad gebaseerd op het normale tarief van NS Flex Weekend Vrij. Dit is dan € 6 teveel wat je terugkrijgt, vandaar dat dit nu weer betaald dient te worden.

Badge +3

Zie ook dit topic, en @masd had hetzelfde (precies een maand gepauzeerd en dus €6 korting of een deel daarvan terugbetalen achteraf dus).

Badge +3

Verdient geen schoonheidprijs dus, ook al klopt het allemaal uiteindelijk..

Reageer