vraag

Referentienummer bij wijzigen NS Flex staat niet in e-mail

• 16 juli 2020
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3

Het probleem dat Momo 11 maanden geleden aankaartte in dit topic https://community.ns.nl/abonnementen-2/ontbrekend-referentienummer-in-bevestigingsmail-bestelling-58435 speelt nog steeds.

Bij wijziging van mijn NS Flex-abonnement via Mijn NS staat in de bevestiging

Je referentienummer is: R02_*nog 10 cijfers*
Dit nummer gebruiken we als je vragen hebt. Je ontvangt dit nummer ook in de bevestigingsmail.

In geen enkele e-mail komt dit nummer terug. Verder gaat alles goed.

In het topic van Momo ging het om een overstap van Reizen op Saldo naar Flex, maar in mijn geval gaat het om een abonnement dat ik ooit met nieuwe kaart als NS Flex besteld heb. Daar heeft Reizen op Saldo dus niets mee te maken.

Misschien kan er nog eens naar de bevestigingsmails gekeken worden?

5 reacties

Ik heb je signaal doorgezet zodat er naar gekeken kan worden. Bedankt voor het melden hiervan!

Badge +3

Bij een wijziging in Flex krijg je volgens mij kort na elkaar twee mails, de ene dat de aanvraag ontvangen is en de tweede als de wijziging voltooid is.

Staat het nummer in beide mails niet? Dan zou in ieder geval (een deel van) het ov-chipkaartnummer er in moeten staan.

Bij een bestelling van Flex staat het er overigens wel bij (vorig weekend nog getest), dus dat zal ook wel bij wijzigen van Reizen op Saldo naar Flex?

Bij aanvraag Samenreiskorting of een Klassewissel staat er geen referentienummer, op zich wel logisch want het is verder geen bestelling waar je (maandelijks) voor moet betalen.

Reputatie 3

In beide mails staat het nummer niet. De enige nummers in de mail zijn het "relatienummer" en "ons kenmerk", in beide zit het OV-chipkaartnummer niet, ook niet deels.

In het stukje waar in jouw screenshot het nummer verschijnt, staat bij mij:

Wij hebben onderstaande wijziging op uw NS Flex contract verwerkt. U kunt vanaf onderstaande datum reizen met het gewijzigde abonnement.

Het ging om een wijziging van Dal Voordeel naar Dal Vrij, en eerder had ik het ook bij een wijziging van Basis naar Dal Voordeel. (Bij Dal Vrij naar Basis mogelijk ook, maar dat is te lang geleden, dat weet ik niet meer zeker.)

Badge +3

Oke, dat is dan nog niet aangepast. Ik zou ook zulke mails moeten hebben (n.a.v. abonnementswissel binnen Flex) maar kan ze nergens meer terug vinden. Afzender noreply@ns.nl toch?

Ook nog even nagekeken, bij Samenreiskorting geen kaartnummer, bij Klassewissel wél.

Reputatie 6
Badge +1

@Robert B Bijna goed :wink: , noreply.ns@ns.nl komen de factuur- en wijzigingsmails vandaan.

Reageer