beantwoord

Reis kosten NS Flex lijken niet te kloppen

  • 4 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 269 Bekeken

Ik maak al een tijdje gebruik van NS Flex incl weekend vrij.. alleen vindt ik overzicht op NS website niet altijd even duidelijk. Dat heeft vooral te maken met reis overzicht en de kosten die daar mee gemoeid zijn. 

ik zie nu staan; Reis- en overige kosten €16,48… in de Reishistorie & transacties zie ik 7 transacties staan, waarvan er 2 al in factuur staan vermeld, die ik overigens afgelopen nacht heb ontvangen. het bedrag 16,48 klopt volgens mij niet, en moet dat €4,37 zijn. Hoe kan het zijn dat het bedrag bij Reis- en overige kosten teveel is nu?

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 augustus 2020, 10:57

Mijn NS moet soms nog even worden bijgewerkt :sweat_smile:

Ook kan het voorkomen dat er nog ritten van bus/tram/metro verwerkt moeten worden. We zijn afhankelijk van de betreffende vervoerder om de data aan te leveren. Over het algemeen ontvangen we de data binnen 7 dagen echter kan het soms ook langer duren. Dit kan resulteren dat bijvoorbeeld een reis pas op een factuur later verschijnt (en de kosten die periode hoger lijken dan dat ze waren omdat er dus een rit bij is gekomen van de periode ervoor).

Bekijk origineel

3 reacties

Mijn NS moet soms nog even worden bijgewerkt :sweat_smile:

Ook kan het voorkomen dat er nog ritten van bus/tram/metro verwerkt moeten worden. We zijn afhankelijk van de betreffende vervoerder om de data aan te leveren. Over het algemeen ontvangen we de data binnen 7 dagen echter kan het soms ook langer duren. Dit kan resulteren dat bijvoorbeeld een reis pas op een factuur later verschijnt (en de kosten die periode hoger lijken dan dat ze waren omdat er dus een rit bij is gekomen van de periode ervoor).

Dit heb ik nu ook.. 
De hele maand niet gereisd, maar wel op 60,48 euro wat betreft kosten deze periode, terwijl dat normaliter in een rustige maand zonder reizen 5 euro zou moeten zijn. Ik schrok mij een hoedje! 
Over een dikke week de ‘echte’ rekening, ik wacht het even af.

Badge +3

Die tellertjes in Mijn NS en de app kloppen vaker niet. Inderdaad gewoon de factuur afwachten.

Reageer