beantwoord

Reishistorie bij NS flex altijd vrij

• 24 april 2019
  • 8 reacties
  • 149 Bekeken

Ik heb een altijd vrij abonnement. Na het in- en uitchecken, zie ik in de app niet wat mijn reis heeft gekost. De app laat eerst €20 zien, maar daarna zijn alle reizen €0 in d app.
icon

Beste antwoord door dennisg 24 april 2019, 10:13

Hallo @Sec,

Waarschijnlijk is je rit dan nog niet helemaal verwerkt. Zodra dit gedaan is, dan zal de ritprijs op 0 euro gezet worden door je altijd vrij abonnement.

Reizen met bus, tram of metro vallen niet onder je altijd vrij abonnement. Hierdoor zie je de ritprijs wel en worden op de volgende factuur ook in rekening gebracht naast je altijd vrij abonnement.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Hallo @Sec,

Waarschijnlijk is je rit dan nog niet helemaal verwerkt. Zodra dit gedaan is, dan zal de ritprijs op 0 euro gezet worden door je altijd vrij abonnement.

Reizen met bus, tram of metro vallen niet onder je altijd vrij abonnement. Hierdoor zie je de ritprijs wel en worden op de volgende factuur ook in rekening gebracht naast je altijd vrij abonnement.
Wat heeft mijn rit gekost?
Hallo Sec en welkom bij de NS Community.

Zoals dennisg al aangeeft kan het enige tijd duren voordat de ritprijs van je reis is vermeld in je reishistorie. Voor wat betreft alle treinreizen geldt dat je geen kosten maakt. Je geeft aan dat je een Altijd Vrij abonnement hebt waardoor je voor geen enkele treinreis kosten maakt. Alleen voor reizen met Bus, Tram of Metro wordt een ritprijs in rekening gebracht. Zonder context is het niet mogelijk om je tweede vraag te beantwoorden.
Reputatie 4
Door je abonnement, wat 347 euro kost voor de 2e klas en 237 euro extra voor 1e klas, koop je voor de hele maand je treinreizen af. Je betaald dus geen treinkosten meer in die maand. Hierdoor zal de rit als 0 euro weergeven. De ritprijs die het gekost zou hebben als je dit abonnement niet had kun je opzoeken in de ns reisplanner en vul dan je vertrek en aankomst station in en dan zie je daar de prijs bij staan.

Die 20 euro is ervoor dat mocht je niet in of uitchecken dit in rekening gebracht zal worden, omdat ze niet weten waar je heen gaat of vandaan komt.
Mijn rit is van Rijswijk naar Amsterdam rai. Vier keer per week. Ik wil weten wat deze rit dan kost. Ben ik wel voordelig uit? Wat ben ik aan het eind van de maand daadwerkelijk kwijt?
Ik ga ervan uit dat je tijdens de spits reist, Sec. De kosten per dag zijn dan € 26,00 voor een 2e klas. Over een hele maand genomen ben je dan ongeveer € 445,00 kwijt. (30 dagen / 7 dagen per week * 4 dagen per week * 26 euro per dag). Je abonnement kost veel minder dan dat bedrag en het kan dus zeker uit.
Reputatie 4
Onderstaande berekening is op basis van 2e klas

De rit kost 11,70 (vol tarief) per rit;

per dag is dit 23,40
voor 4 dagen is dit 93,60
voor 16 dagen is dit 374,40

Je abonnement is 347 euro per maand, dus je bent nu 27,40 euro (374,4-347) goedkoper uit.

Voor als je 1e klas wilt reizen.

Onderstaande berekening is op basis van 1e klas

per rit 19,31
per dag 38,62
per 4 dagen 154,48
per 16 dagen 617,92

Je bent 33,92 (617,92 - 584) goedkoper uit
Oh, ik zie dat ik er naast zit. Ik zie dat ik in mijn berekening het verkeerde station in Amsterdam heb genomen, bedankt voor de juiste berekening, dennisg.

Reageer