beantwoord

Reishistorie blauwnet

Hi,

Ik sta op het punt om NS Flex te bestellen echter heb ik een vraag over het volgende. Voor mijn werk reis ik een traject deels op Blauwnet en deels op NS, en soms volledig Blauwnet. Nu wil ik voor het financiële gemak (1 factuur, ipv meermaals automatisch opladen) NS Flex nemen maar als ik via Mijn NS mijn reishistorie van de afgelopen tijd bekijk zie ik blauwnet niet terug.

Mijn vraag:
  • doe ik iets fout, moet ik nog iets extra activeren op Mijn NS om een compleet overzicht te krijgen?
  • of is de historie op Mijn NS niet relevant en krijg ik achteraf op de factuur alles te zien incl andere vervoerders? Hoe ziet een NS Flex factuur er eigenlijk uit?
Alvast bedankt voor het meedenken!

groeten,

Daniel
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 februari 2019, 15:32

Sigmund schreef:

doe ik iets fout, moet ik nog iets extra activeren op Mijn NS om een compleet overzicht te krijgen?

Bij reizen op saldo worden alleen reizen met NS getoond in Mijn NS. Reizen met andere vervoerders zijn inderdaad te zien in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.

Sigmund schreef:

of is de historie op Mijn NS niet relevant en krijg ik achteraf op de factuur alles te zien incl andere vervoerders?

Bij NS Flex worden in Mijn NS wel alle reizen getoond, ook die met andere treinvervoerders en ook die met bus, tram en metro. Daar wordt ook de juiste prijs bij vermeld, ook al gedurende de maand. Reizen zijn na enkele dagen inzichtelijk, ook die van andere vervoerders. Er kan vanaf dan ook al een declaratieoverzicht gemaakt worden van reizen naar keuze, ook die met andere vervoerders.

Sigmund schreef:

Hoe ziet een NS Flex factuur er eigenlijk uit?

Onder de grijze vakken staan de vertrek- en aankomststations bij treinreizen en de vertrek- en aankomsthalte bij bus-, tram- en metroreizen.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Sigmund!

Leuk dat je je weg naar de Community hebt gevonden. Welkom!

Op je Mijn NS account kan je nooit reizen met andere vervoerders inzien, alleen reizen die je met oNS hebt gemaakt.
Je kunt alle reizen wel inzien op de website van OV-chipkaart. Heb je daar een account?

Als je NS Flex hebt, dan ontvang je achteraf de rekening. Je krijgt per mail bericht dat de factuur klaar staat. Deze kan je in je Mijn NS account openen (PDF). Persoonlijk vind ik de factuur overzichtelijk.
In het overzicht zie je in de eerste regel je abonnement, en daaronder de andere kosten, bijvoorbeeld: reizen in de spits, of met een andere vervoerder (trein of bus).

In de lopende maand kan je updates zien, maar wij zijn afhankelijk van de reisgegevens die Blauwnet ons aanlevert. Dus achteraf weet je de daadwerkelijke kosten.

Is het zo duidelijk voor je?
Badge +3
Sigmund schreef:

doe ik iets fout, moet ik nog iets extra activeren op Mijn NS om een compleet overzicht te krijgen?

Bij reizen op saldo worden alleen reizen met NS getoond in Mijn NS. Reizen met andere vervoerders zijn inderdaad te zien in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.

Sigmund schreef:

of is de historie op Mijn NS niet relevant en krijg ik achteraf op de factuur alles te zien incl andere vervoerders?

Bij NS Flex worden in Mijn NS wel alle reizen getoond, ook die met andere treinvervoerders en ook die met bus, tram en metro. Daar wordt ook de juiste prijs bij vermeld, ook al gedurende de maand. Reizen zijn na enkele dagen inzichtelijk, ook die van andere vervoerders. Er kan vanaf dan ook al een declaratieoverzicht gemaakt worden van reizen naar keuze, ook die met andere vervoerders.

Sigmund schreef:

Hoe ziet een NS Flex factuur er eigenlijk uit?

Onder de grijze vakken staan de vertrek- en aankomststations bij treinreizen en de vertrek- en aankomsthalte bij bus-, tram- en metroreizen.
Hi @Rizana NS & @Tochjo.

Bedankt voor de antwoorden en helemaal voor de voorbeeldfactuur! Dit ziet er uit als declaratie-proof voor de administratie van m'n werkgever, dus ik ga het aanvragen. Ook duidelijk inderdaad dat ik bij NS dus tot nu toe nog niet de andere vervoerders gezien heb, maar dat dus wel een optie is bij flex.

Thanks!
Badge +3
Ja, Flex is declaratie-proof en ook handig als je (zoals Tochjo) een 1e klas abonnement hebt, en daarbuiten automatisch 2e klas reist.

Let alleen op dat als je een Blauwnet (kortings/zone/ster) abonnement hebt (of voor andere bus/tram/metro streekvervoerders) je deze reizen niet terug zult zien in je Flex reishistorie of factuur.

Bij een kortingsabonnement heb je dan (voor die vervoerder) ook nog op saldo nodig op je kaart. In de reishistorie van Mijn OV-chip zie je die wél (met prijs) maar daar zullen je treinreizen geen bedrag meer aangeven. Dat worden dan twee declaraties, maar valt te overzien.

Reageer