beantwoord

reishistorie niet volledig goed

• 9 augustus 2019
  • 12 reacties
  • 451 Bekeken

Reputatie 4
Hallo,

Deze week heb ik enkele reizen gemaakt met mijn nieuwe kaart die ik al eerder ontvangen heb. Echter zie ik die transacties nog niet tevoorschijn.

Er zijn wel 2 reizen met ns zichtbaar in de app, met een bedrag van 0 euro. de tekst eronder van "Treinreizen" staat daar niet bij. Terwijl die er wel bij staat bij een rit waarbij ik in en uit gecheckt heb om de juiste koppeling te krijgen met de juiste kaart.

De ritten staan nog niet bij de reishistorie als ik op de website kijk. Heb ook nog reizen met een regionale treinvervoerder en enkele ritten met de bus gereisd.

Hoelang is de verwerkingstijd voor alle reizen? Alle ritten staan al wel op ov-chipkaart.nl.

"Het kan soms wat langer duren voordat uw reis bij ons bekend is, omdat Translink de exacte reiskosten achteraf berekent. Denk hierbij aan eventuele kortingen en toeslagen." Doet Translink dan alles wat met flex te maken heeft? Kunnen we daar dan straks ook alles beheren m.b.t. het flex gebeuren? En dan ook de ritprijs inzien en eventueel het abonnement aanpassen.

Kwam dit tegen op deze pagina.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 12 augustus 2019, 19:55

Toevallig hebben we vandaag een bericht gekregen dat er een storing gaande is waarbij reizen van afgelopen week nog niet verwerkt zijn binnen het NS Flex systeem. De vertraging die er nu opgelopen wordt is dus veroorzaakt door deze storing. Normaal gezien worden NS Flex transacties met een dag of twee verwerkt.
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi Dennisg,

Het kan bij NS Flex even duren tot je alle reizen ziet staan. Zeker als het gaat om busreizen. Ik weet van bijvoorbeeld Qbuzz dat hun bussen op het terrein aan het eind van de dienst d.m.v. WiFi uitgelezen worden.

Vaak zie je alle ritten, ook bij andere vervoerders binnen 1 week verschijnen. Treinreizen met Arriva duren 2 tot 3 dagen.
Reputatie 4
Ok, dan moet ik het nog even afwachten. Wanneer kan ik weer contact opnemen als het volgende week nog niet zichtbaar is?
Je kan daarna direct contact opnemen. Echter zal dit weinig zin hebben omdat we het proces niet kunnen versnellen.
Reputatie 4
Zal dan wel weer contact opnemen tegen die tijd als het nog niet zichtbaar is.
Reputatie 4
Ns extra kan ik ook niet meer aanpassen. Op de pagina "wijzig instellingen" blijft de tekst "een moment..." staan. En bij de reishistorie deur tot deur staat dat er geen kaart gekoppeld is.

De reistransacties waren met mijn vorige kaart sneller verwerkt. Vooral bij ns reizen en bij andere regionale treinen. De busreizen deden er wel meestal wel langer over.
De reishistorie deur tot deur is een bekend dingetje, je wilt dan eerst naar de pagina 'mijn producten' gaan en dan terug naar de reishistorie (deur tot deur). Het werkt dan als het goed is wel.

Wat precies wil je aanpassen bij NS Extra?
Reputatie 4
Dan werkt het wel ja, met de deur tot deur.

Op dit moment wil ik niks aanpassen aan de instellingen met ns extra. Het heeft het altijd gedaan. Het opent ook in een nieuw scherm als ik op die link druk.

Met de reistransacties duurt het nu wel langer dan normaal. Met mijn inmiddels verlopen kaart was het wel sneller zichtbaar. Kun jij anders meekijken of er iets verkeerd staat met mijn account? Heb ik nog wat aan mijn verlopen kaart?
Ik kan even mee kijken, maar ik verwacht niet dat ik iets zal vinden. Als de vorige kaart zonder problemen werkte dan zal het gewoon goed staan, waardoor het nu dan iets langer duurt durf ik echter niet te zeggen.
Reputatie 4
Heb je mijn gegevens nog nodig? Zo ja welke. Als het goed is heb je nog een bericht van mij
Heb ik inderdaad nog! Ik stuur je een PM. 🙂
Badge +3
Het wijzigen van NS Extra opties is al tijden stuk!

Een moment...

Ongeacht hoe je er probeert te komen, via het Menu NS Extra of via Producten en dan de instellingen van je kaart(en) wijzigen. Aanmelden lukt wel (Meereisretour cadeautje voor €10).
Toevallig hebben we vandaag een bericht gekregen dat er een storing gaande is waarbij reizen van afgelopen week nog niet verwerkt zijn binnen het NS Flex systeem. De vertraging die er nu opgelopen wordt is dus veroorzaakt door deze storing. Normaal gezien worden NS Flex transacties met een dag of twee verwerkt.

Reageer