beantwoord

Reishistorie NS niet volledig

De reishistorie van NS lijkt niet volledig. Gelukkig weet ov-chipkaart.nl nog wel al mijn reizen. Het is dus geen probleem voor mij, maar dacht dat het wel handig is voor NS om te weten.

Zie onderstaande screenshots, de reis van woensdag 13 juni mist in het reisoverzicht van de NS (bovenste plaatje), maar staat wel gewoon tussen de lijst van ov-chipkaart.nl (oderste plaatje). Ik kan natuurlijk meer informatie geven over PM.

icon

Beste antwoord door Miriam NS 4 september 2018, 18:14

Update: Er gaat technisch gezien iets niet helemaal goed en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Een exacte indicatie wanneer dit is opgelost. kunnen we niet geven helaas. Excuses.
Bekijk origineel

21 reacties

Is er al iets meer bekend over de (technische) problemen omtrent reis en transactiehistorie / inzichtelijkheid van facturatie mbt de NS-Flex abonnementen? Het zou niet zo moeten zijn dat als je reist op saldo (je wil nml. wel gewoon transparant kunnen zien hoeveel je schuldig bent aan desbetreffende vervoerder(s), de reiziger minder / geen inzicht over zijn/haar transactie data / reishistorie heeft.

Enige update zou fijn zijn, bij voorbaat dank!
Update: Er gaat technisch gezien iets niet helemaal goed en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Een exacte indicatie wanneer dit is opgelost. kunnen we niet geven helaas. Excuses.
Update: De markering is eruit gehaald Tochjo. Op het moment hebben we ook te maken met een storing in de inzage van reisgegevens en het kan zijn dat deze ook invloed hierop heeft. We gaan er nog even voor je achteraan.
Badge +3
De reizen ontbreken nog steeds in Mijn reishistorie. Op de factuur staan ze vermeld zonder begin- en eindstation:

Verder wil ik nog steeds, zoals ik al eerder in dit topic schreef, graag weten hoe lang het maximaal mag duren voordat de reishistorie is bijgewerkt. Daarnaast vind ik het nog steeds niet juist dat dit topic als Beantwoord is gemarkeerd.
@Tochjo Hoe ziet de reishistorie er op het moment uit? Missen de reizen nog steeds?
Update: We zijn hier nog mee bezig, zodra er meer duidelijkheid is laten we dit weten.
Reputatie 5
Tochjo,

Inmiddels heb ik terugkoppeling ontvangen. Het betreft hier een complex technisch probleem waarvoor we aan het kijken zijn waar het euvel precies ligt en welke partij dit dient op te lossen. Als ik meer informatie ontvang, zal ik dat doorspelen!
De reishistorie van NS lijkt niet volledig. Gelukkig weet ov-chipkaart.nl nog wel al mijn reizen. Het is dus geen probleem voor mij, maar dacht dat het wel handig is voor NS om te weten.

Zie onderstaande screenshots, de reis van woensdag 13 juni mist in het reisoverzicht van de NS (bovenste plaatje), maar staat wel gewoon tussen de lijst van ov-chipkaart.nl (oderste plaatje). Ik kan natuurlijk meer informatie geven over PM.

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Alleen wel mooi kl*te, want daardoor kan ik nu geen volledige declaratie op m'n werk indienen.
Bij mij gaat het om een reis op 1-6-2018...
Badge +3
Meh, bericht is stuk, maar je begrijpt me wel.
Badge +3
Voordat men dubbel werk gaat doen: het gaat om hetzelfde probleem als hier door Erryt in behandeling is. En ook [/url]@Danny Flex [url=https://community.ns.nl/ns-flex-60/we-zijn-benieuwd-waarom-heb-jij-je-wel-niet-aangemeld-voor-ns-flex-49555/index1.html#post332740]zou ermee aan de slag gaan.
Reputatie 5
Tochjo,

Vooralsnog heb ik geen terugkoppeling ontvangen, dus ik ga hier nogmaals achteraan. Ik hoop je zo spoedig mogelijk meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.
Ik zoek dit voor je uit, dmitry. Ik zal in jouw topic een terugkoppeling geven.
@Ben NS , bij mij ontbreken ook een aantal reizen en dan op 25 mei, 14 juni en 24 juni; Ik had daarover net een apart bericht in deze forum geplaatst. Wat ook is opmerkelijk dat deze (exact dezelfde) reizen wel op de factuur staan (en de prijs is ook correct), maar de omschrijving helemaal leeg is - je ziet dus niet wat voor reizen je gemaakt heb.
Badge +3
Alleen de twee reizen op die donderdag ontbreken. Alle reizen op eerdere en latere dagen staan wel in mijn reishistorie (behalve die van gisteren, maar die zullen nog wel verschijnen, verwacht ik).
Reputatie 5
Ik zal dit gaan navragen, Tochjo. Het is opmerkelijk dat specifiek die reizen ontbreken. Mag ik aannemen dat je daarna nog reizen hebt gemaakt, die je wél terugziet, of zie je vanaf die datum niets meer in het overzicht?

Tweerwag, graag verneem ik of jouw reis ook nog steeds op het overzicht ontbreekt.
Badge +3
Inmiddels is het 23 juni en ontbreken de reizen van donderdag 14 juni nog altijd in mijn reishistorie. Net als voor tweerweg is dat voor mij geen probleem, maar juist gezien het pilotkarakter van NS Flex lijkt het me goed uit te zoeken hoe dit komt en te voorkomen dat het opnieuw gebeurt. Straks zijn er veel meer gebruikers, van wie een deel van de reishistorie afhankelijk zal zijn voor het indienen van declaraties (het is het enige overzicht met reiskosten, want die ontbreken in de OV-reishistorie in Mijn OV-chipkaart), en dat zijn dit soort zaken behoorlijk vervelend.

Wachten op de factuur is geen oplossing voor dit probleem. Die betreft een verzameling van alle reizen en is daarmee ongeschikt voor het indienen van declaraties op basis van een deel van de reizen.

Persoonlijk zou ik het ook wel op prijs stellen te weten hoe lang het maximaal mag duren voordat de reishistorie is bijgewerkt.

Overigens vind het gezien het bovenstaande niet juist dat dit topic als Beantwoord is gemarkeerd.
Zou je willen wachten op de factuur? Tegen die tijd moet deze wel verwerkt zijn. Anders verneem ik dit graag. Ik zet jullie signaal gelijk door naar de afdeling die hierover gaat.
@Nathan NS Dank voor het snelle bericht! Helaas, ik mis nog steeds die reis van woensdag in Mijn NS.
Badge +3
Ik heb ook een NS Flex-abonnement en bij mij missen er ook nog twee ritten, op donderdag 14 juni. Latere ritten zijn wel in de reishistorie opgenomen. Het lijkt dus specifiek te gaan om enkele ritten bij NS Flex.
Reputatie 4
@tweerwag De storing zou inmiddels weer verholpen zijn. Zou je willen controleren of het weer werkt?
Reputatie 4
Hoi tweerwag!

Er is op dit moment een storing binnen Mijn NS. Wanneer de storing is opgelost zou je de reis weer moeten kunnen terugvinden.

Reageer