beantwoord

Reiskosten overzicht laat geen abbonnementskosten zien

• 22 januari 2020
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Als ik het reiskosten overzicht bekijk in de NS app dan staat het bedrag voor het abonnement op €0 (zie bijgevoegde screenshot). Echter heb ik al geruime tijd een NS Flex Dal Voordeel abonnement van €5 per maand.

Tot nu toe heeft deze er altijd netjes bijgestaan, maar sinds mijn nieuwe factuurperiode is ingegaan op 15 januari staat deze dus op €0.

Als ik inlog op mijn account zie ik wel netjes dat het Dal Voordeel abonnement actief is. Ik neem dus aan dat ik gewoon korting krijg over het bedrag van de reizen die ik in de daluren maak, ondanks dat de abonnementskosten (nog niet) op het overzicht staan?

icon

Beste antwoord door Mark NS 22 januari 2020, 19:20

Hoi Marliesprins

De kostenteller zou wel de abonnementskosten moeten laten zien, maar vermoedelijk geeft die de kosten momenteel niet goed weer vanwege storingen. De abonnementskosten voor de huidige periode zullen neem ik aan wel gewoon op je laatste factuur zichtbaar zijn. Klopt dat ook? Als je op de startpagina van je Mijn NS account wel gewoon NS Flex Dal Voordeel ziet staan, kun je er in ieder geval van uit gaat dat je het abonnement ook daadwerkelijk nog aan hebt staan. 

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Marliesprins

De kostenteller zou wel de abonnementskosten moeten laten zien, maar vermoedelijk geeft die de kosten momenteel niet goed weer vanwege storingen. De abonnementskosten voor de huidige periode zullen neem ik aan wel gewoon op je laatste factuur zichtbaar zijn. Klopt dat ook? Als je op de startpagina van je Mijn NS account wel gewoon NS Flex Dal Voordeel ziet staan, kun je er in ieder geval van uit gaat dat je het abonnement ook daadwerkelijk nog aan hebt staan. 

Badge +3

Dat kostenoverzicht klopt wel vaker niet rond de factuurdatum (kan per dag verschilllen), maar als het een week later nog niet goed weergegeven wordt dan zal dat aan de huidige storing liggen, of de nasleep van de storing op 16 januari waarbij al je reizen dubbel weergegeven werden.

Geen zorgen, je krijgt gewoon je korting en je facturen zullen ook kloppen.

Dat is fijn om te horen. Dacht ook al wel dat het goed zou zijn ondanks de weergave, maar toch. Wist trouwens niet dat het abonnement op de factuur al voor de volgende periode is, is mij nooit opgevallen. Daar staat het abonnement netjes op dus dan zal het allemaal wel goedkomen.

Bedankt voor de antwoorden!

Badge +3

Wilde nog zeggen dat er bij mij gewoon €5 staat maar mijn factuurdatum is de 8e.

Bij @Momo stond er een tijdje terug na het wisselen naar Flex Basis ook nog een tijd lang €5 terwijl dat €0 moest zijn. Tegen de tijd dat de factuur kwam (of ergens gedurende de lopende maand) was dat ineens foetsie.

Niet te veel waarde aan hechten dus.

Reageer