Onlangs heb ik het Altijd voordeel Flex (€106,-) aangezet, afgelopen zaterdag ben ik hiermee in de 1e klas gereisd van station Hoogeveen naar Rotterdam Centraal.
Nu kijk ik in de NS app en zie dat deze reis mij 2x €7,77 heeft gekost. Een beetje vreemd aangezien ik zover ik weet in het weekend gratis reis en dan alleen voor overstap 1e Klas (€5,-) zou moeten betalen.
Waar komen deze kosten nu precies vandaan? Komend weekend zou ik dezelfde reis maken en uiteraard wil ik deze kosten niet tever op laten lopen.
Alvast bedankt voor een reactie!
Met vriendelijke groet,
Jeroen Voogt
Beste antwoord door Tochjo
U hebt NS Flex Dal Vrij 2e klas afgesloten. Als u daarmee 1e klas wil reizen, dan kunt u dat niet doen voor een vast bedrag per dag. Voor de 1e klas betaalt u een percentage van de ritprijs; om precies te zijn kostte deze reis u (2e klas vol tarief × 0,50) × 0,6. Met een ritprijs van 25,90 euro 2e klas vol tarief levert dat precies 7,77 euro op.
Als u regelmatig in de eerste klas wil reizen, dan is NS Flex Dal Vrij 1e klas te overwegen. Voor 28 euro extra per maand reist u dan verder kosteloos in de 1e klas in de daluren. Als u voor een vast bedrag per dag in de eerste klas wil kunnen reizen, dan lijkt een klassiek Dal Vrij-abonnement (reizen op saldo) een betere keuze.
Zie verder pagina 13 van dit document voor de kosten van het reizen in de eerste klas met NS Flex voor de tweede klas.
Bekijk origineel
Als u regelmatig in de eerste klas wil reizen, dan is NS Flex Dal Vrij 1e klas te overwegen. Voor 28 euro extra per maand reist u dan verder kosteloos in de 1e klas in de daluren. Als u voor een vast bedrag per dag in de eerste klas wil kunnen reizen, dan lijkt een klassiek Dal Vrij-abonnement (reizen op saldo) een betere keuze.
Zie verder pagina 13 van dit document voor de kosten van het reizen in de eerste klas met NS Flex voor de tweede klas.