beantwoord

Reizen niet in reishistorie

  • 19 december 2018
  • 4 reacties
  • 429 Bekeken

2 vragen en 1 opmerking:
1) Ik ben gisteren naar Den Haag geweest en deze kosten kan ik declareren, maar ik kan deze reizen niet vinden in mijn reishistorie. Normaliter worden 's nachts de transacties verwerkt, waarom kan ik mijn reizen niet vinden? In de NS-app staan deze reistransacties wel in het overzicht maar zonder prijzen. Waarom duurt het zolang voordat de prijzen erbij komen. Als ik op Saldo reis, zijn de prijzen wel direct bekend.
2) Toen ik mijn reiskostendeclaratie maakte vanuit ov-chipkaart.nl stond er onderaan het overzicht dat het overzicht voldeed aan de eisen van de belastingdienst. Een zin van soortgelijke strekking staat niet in het declaratie-overzicht dat ik download vanuit NS.nl. Voldoet het niet of is het een omissie?

Opmerking:
Ik vind het heel vervelend dat als ik in/uit-check met mijn Flex-abonnement er alleen maar staat "Ingecheckt/Uitgecheckt Reizen op rekening trein". Ik zou het zeer waarderen als er bij staat of ik met korting reis en (net zoals bij reizen op saldo) de kosten van de reis.
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 december 2018, 12:56

Zo te lezen maak je dus gebruik van NS Flex. Over het algemeen zijn ritten die zijn gemaakt met NS binnen 48 uur zichtbaar in je OV-reishistorie. Als je met een andere vervoerder hebt gereisd zijn wij afhankelijk van de vervoerder die de transactie moet aanleveren. Het kan daarom 7 tot soms wel 21 dagen duren voordat ritten met andere vervoerders zijn verwerkt in het overzicht. Met NS Flex reis je op rekening. Alle kosten moeten bij ons eerst worden berekend voordat deze zichtbaar zijn. Bij deze berekening dienen we bijvoorbeeld dus rekening te houden met het type product dat je hebt, je check-in tijd en met welk type OV je hebt gereisd.

Je vraag met betrekking tot of het overzicht geschikt is voor de Belastingaangifte zal ik neerleggen bij onze NS Flex specialisten. Dit heb ik tot dusver nergens zwart op wit kunnen vinden. En ik kan me voorstellen dat het fijn is dat het ook op het overzicht staat. Zodra ik hierover meer weet dan laat ik dat hier weten!

Het abonnement dat je bij je NS Flex hebt afgesloten staat fysiek niet op de OV-chipkaart, alleen in onze systemen. Je kan daarom ook heel makkelijk NS Flex wijzigen want op deze manier hoef je ook niet voor elke wijziging naar de automaat om deze te activeren zoals bij de klassieke abonnementen (reizen op saldo) wel het geval is. Het nadeel is inderdaad dat je bij in/uitchecken alleen 'Reizen op Rekening' ziet staan.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Wat betreft uw opmerking - daar gaat helaas niets aan veranderen. Het fysieke product wat op uw kaart staat is reizen op rekening. Al het andere (abonnement, prijs etc) wordt achteraf berekend en niet ter plaatse. Daardoor is het niet mogelijk om een abonnement of een saldo te kunnen weergeven.
De reden dat hiervoor gekozen is - is zodat er zonder naar de kaartautomaat te hoeven - wijzigingen kunnen worden gedaan aan het abonnement, de reisklasse etc.
Zo te lezen maak je dus gebruik van NS Flex. Over het algemeen zijn ritten die zijn gemaakt met NS binnen 48 uur zichtbaar in je OV-reishistorie. Als je met een andere vervoerder hebt gereisd zijn wij afhankelijk van de vervoerder die de transactie moet aanleveren. Het kan daarom 7 tot soms wel 21 dagen duren voordat ritten met andere vervoerders zijn verwerkt in het overzicht. Met NS Flex reis je op rekening. Alle kosten moeten bij ons eerst worden berekend voordat deze zichtbaar zijn. Bij deze berekening dienen we bijvoorbeeld dus rekening te houden met het type product dat je hebt, je check-in tijd en met welk type OV je hebt gereisd.

Je vraag met betrekking tot of het overzicht geschikt is voor de Belastingaangifte zal ik neerleggen bij onze NS Flex specialisten. Dit heb ik tot dusver nergens zwart op wit kunnen vinden. En ik kan me voorstellen dat het fijn is dat het ook op het overzicht staat. Zodra ik hierover meer weet dan laat ik dat hier weten!

Het abonnement dat je bij je NS Flex hebt afgesloten staat fysiek niet op de OV-chipkaart, alleen in onze systemen. Je kan daarom ook heel makkelijk NS Flex wijzigen want op deze manier hoef je ook niet voor elke wijziging naar de automaat om deze te activeren zoals bij de klassieke abonnementen (reizen op saldo) wel het geval is. Het nadeel is inderdaad dat je bij in/uitchecken alleen 'Reizen op Rekening' ziet staan.
Misschien iets pietluttigs, maar ik had de transacties gedownload en deze stonden niet in chronologische volgorde. Een voorbeeld:
14-12-2018 16:40 Station Zuid 16:56 Amsterdam, stat. De Vlugtlaan
14-12-2018 17:00 Amsterdam, 17:17 Haarlem, Station Spaarnwoude
stat. De Vlugtlaan
14-12-2018 15:48 Den Haag C 16:40 Station Zuid
Waarom staat de cursief gedrukte regel niet bovenaan. Daar is de reis begonnen. Volgens mij is het heel makkelijk om de transacties te sorteren op Datum en Check-in.
Hmm, goeie, RoboHlm.

Ga ik neerleggen bij onze IT-ers. Lijkt me inderdaad geen lastige optie om toe te voegen (al heb ik 0 kennis van websites bouwen 😛 )

Reageer