beantwoord

restitutie na overstap naar NS Flex

• 17 juli 2018
  • 6 reacties
  • 555 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Beste lezer,

Sinds kort heb ik mijn abonnement gewijzigd naar NS Flex Dalvrij. Op mijn OV chipkaart stond nog saldo waarvan ik per mail bericht kreeg dat dit verrekend zou worden met de eerstvolgende factuur. Onlangs is van zowel de OV fiets als mijn NS Flex Dalvrij abonnement het volledige bedrag van mijn bankrekening afgeschreven. Er heeft dus geen restitutie plaatsgevonden. Weet iemand misschien wat er misgegaan kan zijn en hoe ik alsnog restitutie kan krijgen?

Vriendelijke groet, Hella
icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 juli 2018, 11:07

Hallo Hella en welkom bij de NS Community!

Op het moment dat je overstapt zal de eerste betaling via iDeal plaatsvinden, je betaalt dan puur de abonnementskosten van de eerste maand vooruit. Eventuele kosten zoals saldo wat nog op de OV-chipkaart staat worden, zoals Tochjo als suggereert, verwerkt met de eerste factuur die je ontvangt nadat het abonnement is ingegaan. Dat is de eerste factuur waar ook eventuele reiskosten zullen worden geïncasseerd. Het is dus inderdaad nog even wachten op de volgende factuur. 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Ik ben zelf op 6 juni overgestapt en de restitutie van mijn saldo werd verrekend met de factuur van 6 juli, een maand na de ingangsdatum van mijn abonnement dus. Vermoedelijk moet u dus gewoon nog even wachten.
Ok, bedankt voor uw (zeer snelle 🙂) reactie. Ik zal geduldig afwachten.
Hallo Hella en welkom bij de NS Community!

Op het moment dat je overstapt zal de eerste betaling via iDeal plaatsvinden, je betaalt dan puur de abonnementskosten van de eerste maand vooruit. Eventuele kosten zoals saldo wat nog op de OV-chipkaart staat worden, zoals Tochjo als suggereert, verwerkt met de eerste factuur die je ontvangt nadat het abonnement is ingegaan. Dat is de eerste factuur waar ook eventuele reiskosten zullen worden geïncasseerd. Het is dus inderdaad nog even wachten op de volgende factuur. 🙂
Hallo Stijn, bedankt voor je reactie en uitleg.
Hi,

Ik ben op 26 september overgestapt naar Flex, maar heb op mijn eerste factuur geen restitutie van mijn dal-voordeel abonnement, noch van het saldo wat nog op mijn kaart stond gehad.

In mijn-NS staat bij producten ook nog steeds 'dal-voordeel', terwijl ik al wel met Flex reis en de abonnementen die daar op staan.

Weet iemand waarom ik nog geen restitutie heb gehad?

Vriendelijke groet,
Maud
Hallo Maudva en welkom bij de NS Community.

Je kunt voor dit probleem het beste contact zoeken met onze Klantenservice. Doe dit via de Live Chat, dan kijken mijn collega's direct met je mee.

Reageer