beantwoord

restitutie saldo op OV kaart

• 11 mei 2020
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Onlangs is mijn daluren-abonnement omgezet in een (gratis) Flex-abonnement. Er staat nog saldo op de kaart en u schreef mij dat dit saldo wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. In normale tijden geen probleem. Echter door de huidige corona omstandigheden samen met het feit dat zowel mijn vrouw als ik 70-plussers zijn, zullen wij vooralsnog géén gebruik gaan maken van het openbaar vervoer. Daarom verzoek ik u het saldo z.s.m. naar onze bankrekening over te maken. Dan kunnen we t.z.t. met een schone lei beginnen. Alvast bedankt voor uw medewerking in deze.

Vriendelijke groet, Hans van Geet.

icon

Beste antwoord door Rueben NS 11 mei 2020, 20:14

Dag Hansvangreet en welkom op onze Community!

Even voorop, ik heb een aantal persoonlijke gegevens uit je post verwijderd aangezien iedereen dit kan lezen. En wat betreft de verrekening van je saldo, goed dat je er even navraag over doet! En wees gerust, als jij en je vrouw de komende maand niet reist, komt het saldo als creditbedrag op je factuur te staan en krijg je het dus in zijn volledigheid automatisch terugbetaald. Daar hoef je verder niets voor te doen, behalve de deactivatie van je oude abonnement ophalen bij de kaartautomaat als je dat nog niet gedaan hebt. 

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als het Flex abonnement opgehaald is bij een automaat (station of supermarkt) dan zou er geen saldo meer op de kaart moeten staan.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/saldochecker.htm

Staat daar € 0,00 dan is het goed en krijgt u dat via de eerste maandelijkse Flex factuur terug. In Mijn NS reishistorie zou ook een post moeten staan (Klantenservice: restitutie met een negatief bedrag).

Dag Hansvangreet en welkom op onze Community!

Even voorop, ik heb een aantal persoonlijke gegevens uit je post verwijderd aangezien iedereen dit kan lezen. En wat betreft de verrekening van je saldo, goed dat je er even navraag over doet! En wees gerust, als jij en je vrouw de komende maand niet reist, komt het saldo als creditbedrag op je factuur te staan en krijg je het dus in zijn volledigheid automatisch terugbetaald. Daar hoef je verder niets voor te doen, behalve de deactivatie van je oude abonnement ophalen bij de kaartautomaat als je dat nog niet gedaan hebt. 

Dag Robert, dank voor je reactie. 

Vraag: heb jij de pers.info verwijderd? Ik realiseerde me te laat dat dit een openbaar medium is, vandaar mijn vrijmoedige opgaves. Als jij e.e.a. hebt kunnen verwijderen:hartelijk dank. ik krijg het niet voor elkaar. Groet, Hans.

Dag Rueben,

ik lees zojuist jouw reactie. Dank voor je snelle hulp die bovendien de gevraagde info bevat. Je begrijpt; hier is een totaal onervaren man aan het werk. Excuses ! Dank voor het verwijderen van mijn gegevens. De deactivatie heb ik opgehaald.

Vriendelijke groet, Hans.

Badge +3

Alleen moderators kunnen berichten van anderen aanpassen, ik kan dat niet dus dat heeft @Rueben NS voor u gedaan.

Uw eigen berichten kunt u tot een uur na het plaatsen nog wijzigen door te klikken op de drie puntjes rechts onder het bericht en dan te kiezen voor Bewerk.

Reageer