beantwoord

Restitutie uitcheck gemist

• 18 januari 2020
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Hallo,

Op een zondag een maand geleden ben ik vergeten uit te checken tijdens mijn treinreis van Sliedrecht naar Geldermalsen. Omdat dit traject wordt beheert door Qbuzz heb ik eerst geprobeerd bij hen een restitutie te krijgen, maar zij wezen mij door naar de NS klantenservice vanwege mijn NS flex abonnement. Een belletje naar de NS klantenservice leverde helaas ook niets op, omdat zij beweerden dat mijn Weekend Vrij abonnement alleen geldig was voor NS treinen (terwijl ik een dag eerder nog gratis heb gereisd op datzelfde traject). Ik hoop dat ik via deze weg wel mijn geld terug kan krijgen, zoals het iemand anders ook is gelukt: https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-abonnement-bij-andere-vervoerders-48252

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Thom 18 januari 2020, 12:56

Als u Flex heeft, loopt het gewoon via NS, ook als u met een andere treinvervoerder reist in uw geval. Ik zou het toch nog eens proberen bij Klantenservice. Als het dan weer niet lukt, kan een moderator er naar kijken. 

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS' of door via sociale media een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex heeft, loopt het gewoon via NS, ook als u met een andere treinvervoerder reist in uw geval. Ik zou het toch nog eens proberen bij Klantenservice. Als het dan weer niet lukt, kan een moderator er naar kijken. 

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS' of door via sociale media een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon.

Hoi KasH, welkom op de NS Community. 

Een NS Flex abonnement is geldig in de trein van alle vervoerders, een abonnement biedt enkel geen voordeel op reizen gemaakt met bus, tram en metro. Zoals aangegeven door Thom, zou de Klantenservice je hierbij verder moeten kunnen helpen, maar eventueel mag je mij ook wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres. 

Badge +3

Dat een medewerker klantenservice niet weet dat Qbuzz al een jaartje treinen rijdt kan ik me nog vaag iets bij voorstellen.

Maar dat een Weekend Vrij abonnement alleen geldig zou zijn in NS treinen… :cry:

@KasH is het inmiddels wel gelukt om het te laten herstellen?

Ja! Mark heeft mij uitstekend geholpen nadat de klantenservice via de chat liet weten dat ze niks voor me konden doen. Bedankt allemaal voor het advies.

Reageer