beantwoord

rijden tijdens middagspits

  • 5 november 2019
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Keuzedagen wijzigen de voorwaarden: ze zijn in 2021 niet meer doordeweeks geldig in de middagspits tussen 16.00 en 18.30 uur.

Ok, tot zo ver snap ik het , maar als ik om 15.45 in de trein zit ik en mijn aankomst op eindpunt is om 17.00 uur.  reis ik dan toch gewoon op mijn keuzedag   ???

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 november 2019, 20:12

Ja, het tijdstip van inchecken is bepalend. Als u in de daluren incheckt met een Keuzedag, reist u gratis, ook als u daarna (deels) in de spits reist.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Ja, het tijdstip van inchecken is bepalend. Als u in de daluren incheckt met een Keuzedag, reist u gratis, ook als u daarna (deels) in de spits reist.

In plaats van maatregelen te nemen om de té drukke middagspits op te lossen, spant de NS het paard achter de wagen : Gewoon even de spelregels veranderen ten koste van 700.000 kaarthouders. Niet dat dit iets uit zal maken; wie voor zijn werk op dat tijdstip moet reizen, doet het toch en is vaak honderden Euros méér kwijt op jaarbasis. Omdat de NS prijzen niet verder mag verhogen gaat men de voorwaarden veranderen…  Sigaar uit de eigen reizigersdoos. Ongelofelijk hoe de bedrijfscultuur bij de NS nooit verandert. De NS is er nog steeds voor de NS en niet voor de reizigers. Conducteurs zijn onzichtbaar en ongeinformeerd, ze sluiten zich op in hun hokjes en doen een beroep op websites zoals www.rijdendetreinen.nl om dat de juiste NS informatie ontbreekt. Het beste voorbeeld is de weigering van conducteurs om de reizigers te informeren aan welke kant ze kunnen uitslappen. De passagier is een hinderlijk verschijnsel in deze gezapige, nooit veranderde overheids-klaplopers cultuur.

Reputatie 7
Badge +3

In plaats van maatregelen te nemen om de té drukke middagspits op te lossen, spant de NS het paard achter de wagen : Gewoon even de spelregels veranderen ten koste van 700.000 kaarthouders. Niet dat dit iets uit zal maken; wie voor zijn werk op dat tijdstip moet reizen, doet het toch en is vaak honderden Euros méér kwijt op jaarbasis. Omdat de NS prijzen niet verder mag verhogen gaat men de voorwaarden veranderen…  Sigaar uit de eigen reizigersdoos. Ongelofelijk hoe de bedrijfscultuur bij de NS nooit verandert. De NS is er nog steeds voor de NS en niet voor de reizigers. Conducteurs zijn onzichtbaar en ongeinformeerd, ze sluiten zich op in hun hokjes en doen een beroep op websites zoals www.rijdendetreinen.nl om dat de juiste NS informatie ontbreekt. Het beste voorbeeld is de weigering van conducteurs om de reizigers te informeren aan welke kant ze kunnen uitslappen. De passagier is een hinderlijk verschijnsel in deze gezapige, nooit veranderde overheids-klaplopers cultuur.

Reizigers zonder VDU betalen in de spits al jaren veel meer. Wees blij dat u nog een aantal jaren gebruik heeft kunnen maken van kortingen die anderen niet kregen.

Reageer