beantwoord

Safari blokkeert bestelling NS-flex?

• 30 november 2018
  • 14 reacties
  • 454 Bekeken

Sinds gisteren probeer ik NS-flex te bestellen, maar krijg telkens de volgende foutmelding; ORDER_CONTROL.E100
Dat zou aan de browser (safari) liggen volgens NS?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 1 december 2018, 15:30

Ja dat begrijp ik. Ik heb dit nog niet eerder voorbij zien komen, dus dan is het voor ons ook puzzelen. Zou je mij in een privébericht je adres willen sturen? Dan ga ik het doorgeven aan mijn collega's.
Bekijk origineel

14 reacties

Er is geen storing gaande.Daardoor heb ik ook het vermoeden dat het aan je webbrowser ligt. Heb je toevallig een firewall aanstaan die de bestelling tegenhoudt?
Reputatie 7
Badge +4
Heeft u Norton aanstaan?
Badge +3
Ik zie wel een soortgelijke melding op Twitter https://twitter.com/NS_online/status/1044852063782531072 maar voor de rest geen resultaten als ik er op zoek... Zou dus zomaar een Safari probleem kunnen zijn, net als e-tickets waar de blokjescode niet geprint werd.
Inmiddels ben ik erachter gekomen wat het probleem is (na eerst een aantal andere browsers te hebben geïnstalleerd ) : mijn huisnummer wordt niet geaccepteerd. Het adres bestaat nb. al vanaf 1976. Ik ben benieuw hoe dit nou weer gaat worden opgelost!
Dat is vreemd. Heb je wel al een Mijn NS-account?
Ook bij het invullen daarvan loop ik vast.
Ook door het huisnummer begrijp ik? Wat voor melding krijg je dan?
Ik krijg geen melding, hij blijft alleen terugkomen op dezelfde pagina, waar de naw. gegevens en 'voorkeuren' worden ingevuld.
Wat vervelend zeg. Er zijn de afgelopen dagen wel wat storingen geweest dus daar zou het aan kunnen liggen of inderdaad aan Safari. Is een andere browser een optie? En gaat het om een overstap naar NS Flex of heb je nog geen klassiek abonnement?
Inmiddels opgelost door een verkeerd huisnummer in te voeren en dat later in mijn NS handmatig te wijzigen.
Fijn dat het is opgelost, maar ik ga dit wel even aankaarten. Als ik verder nog iets voor je kan doen hoor ik het graag.
Toch vind ik het storend, dat ik zoveel uren heb moeten puzzelen zonder adequate hulp van NS om deze systeemfout te omzeilen.
Ja dat begrijp ik. Ik heb dit nog niet eerder voorbij zien komen, dus dan is het voor ons ook puzzelen. Zou je mij in een privébericht je adres willen sturen? Dan ga ik het doorgeven aan mijn collega's.
Badge +3
Vreemd inderdaad, meestal is dat alleen het geval bij omnummering van huisnummers in een straat (wegens sloop of renovatie e.d.), of bij nieuwbouw.

Zou bij een adres dat al lang bestaat (en al 40 jaar niet gewijzigd is) niet moeten voorkomen, tenzij bijv. een verhuurder zelf apartementen maakt van een pand en je huisnummer een toevoeging zoals 95A, 17hs of zo heeft gekregen...

Reageer