Om de kosten te drukken en toch te kunnen reizen, heb tegen mijn eigen advies in toch maar NS Flex aangeschaft. Het bespaart tijdens de coronaperiode 34 euro per maand omdat ik nu thuiswerk, maar helaas heb toch spijt van mijn besluit, want hoewel ik 5,86 euro op mijn OV chipkaart had staan, is er slechts 5,67 euro teruggestort.
Het is geen groot verschil, maar het gaat mij om het principe. Het kan niet zo zijn dat de NS geld houdt wat eigenlijk van mij is. En erger, dit is een automatisch systeem wat niet naar behoren werkt. (Ik heb de bestelling eind november geplaatst en niet meer met het OV gereist tot de terugstoring op 7 december binnenkwam, dus het verschil zit niet in tussentijdse reizen.
Toen ik de klantenservice belde, werd mij geadviseerd naar een NS balie te gaan om het verschil terug te krijgen, maar de dame van de balie kan het gestorte bedrag niet zien en dus ook niets uitkeren.
Hoe kan dit opgelost worden?
Beste antwoord door Robert B
Let op!
Bij een overstap naar NS Flex krijg je reeds betaalde abonnementskosten naar rato terug (via een tussentijdse creditfactuur, meestal binnen een week). Die € 5,67 zal daarmee te maken hebben (om precies te zijn 5 dagen van een abonnement van 34 euro per maand). Zie Mijn NS en dan je facturen.
Het saldo van je kaart wordt verrekend op de maandfactuur (dus pas na een maand, eind december bij een overstap eind november). Zie je reishistorie in Mijn NS, daar zou een regel € klanten service moeten staan met een negatief bedrag.
Dat is het saldo dat van je kaart gehaald is en zou op de eerstvolgende maandfactuur moeten staan.