beantwoord

samenreiskorting i.c.m. flex

Toon eerste bericht

73 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Robert B

Jij schreef:

Mijn vraag was andersom. Met Flex Basis mag je geen mensen met korting mee laten reizen (dank nogmaals Loes), maar hoe zit dat met Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder Dalkorting?

Onlangs is in een ander topic bevestigd dat je met Weekend Voordeel ook doordeweeks iemand op samenreiskorting mag laten meereizen.

Niet logisch, maar wel in overeenstemming met wat op de website staat -dit kan met elk abonnement, en als ik het goed lees ook met wat Loes in dit topic meldt.

er is een verschil tussen weekend voordeel en Flex weekend voordeel. In wat @herrie vanaf de website heeft gekopieerd in her begin van dit topic staan de regels voor Flex.
Badge +3
Klopt helemaal, dat moet dus ook allemaal even aangepast worden naar Studentrenreisproduct of NS-abonnement (uitgezonderd Kids Vrij).

Of gewoon even het haakje verplaatsen dus (als je het SRP niet als eerste wilt noemen).
Reputatie 3
Nog iets: ik heb een Flex abonnement waarmee ik ook doordeweeks korting krijg buiten de spits. In de mijn ns omgeving kan ik wel samenreiskorting aanzetten. Dat lijkt me niet de bedoeling; wordt dit nog aangepast?
Badge +3
Nog iets: ik heb een Flex abonnement waarmee ik ook doordeweeks korting krijg buiten de spits. In de mijn ns omgeving kan ik wel samenreiskorting aanzetten. Dat lijkt me niet de bedoeling; wordt dit nog aangepast?
Dat is inderdaad een nogal erg overbodige optie! Nieuwigheid denk ik... 馃ぃ

Reputatie 4
Het moet alleen beschikbaar zijn bij flex basis en bij weekend voordeel en weekend vrij en als ze dan geen korting hebben voor doordeweeks.
Reputatie 7
Badge +4
Gelukkig behoud je nu dus ook de 40% als je samenreiskorting hebt en moet omchecken naar een andere vervoerder. Wel een voordeel van flex dus

Weet u dat wel zeker? Dat is zo bij samenreiskorting 2x en bij omchecken buiten de spits. Het Flex hoofdabonnement heeft geen invloed op de samenreiskortingsvoorwaarden. Die blijven dat je 40 procent korting hebt bij inchecken voor de spits en je mag tegen dat kortingstarief de reis afmaken. De samenreiziger betaalt vol tarief als hij tijdens de spits in- of omcheckt, De Flexrijder met abonnement zelf kan na het omchecken in de spits binnen 35 minuten wel reizen tegen het daltarief, mits hij voor de spits is ingecheckt. De reiziger met samenreiskorting niet.

Om de gedachten te bepalen: De reiziger met samenreiskorting rijdt niet samen onder de. voorwaarden van de hoofdreiziger, maar op de eigen voorwaarden van samenreiskorting.

NS moet het allemaal maar eens helder en duidelijk beschrijven.
Reputatie 7
Badge +3
Het moet alleen beschikbaar zijn bij flex basis en bij weekend voordeel en weekend vrij en als ze dan geen korting hebben voor doordeweeks.

Bij Flex kun je steeds na een maand wisselen. Lijkt mij voor NS extra werk als die link Samenreiskorting aan/uit er na elke wisseling bij gezet of er afgehaald moet worden.
Vanwege dat kunnen wisselen staat er dus reizen op rekening op een flexkaart
Badge +3

Ja, dat dus inderdaad!

Mea culpa, ging toen over een nogal overbodige optie (als je toch al 40% had buiten de spits) en niet verder gekeken dan mijn neus lang was.聽:joy:

Badge +3
En of die student op dat moment vrij reist of met 40% korting (week/weekend of andersom) maakt niet uit.

Jij krijgt 40% korting op je reis bij een incheck buiten de spits, dus.
Ik heb navraag gedaan bij de makers van NS Flex en die geven aan dat een reiziger met NS Flex geen gebruik kan maken van Samenreiskorting wanneer de persoon met wie er mee gereisd wordt gebruik maakt van een Studentenreisproduct. Dat is ook duidelijk aangegeven op deze pagina. Ik snap dat het verwarring oproept, en dat heb ik ook aangegeven, maar dit is hoe de vork in de steel zit. De informatie op deze pagina is dus correct.
Badge +3
Helder, dan is het recht op Samenreiskorting dus in ieder geval (terecht) gelijk getrokken voor iedereen, ongeacht wel of geen abonnement.

Dan nog de vraag hoe het zit met overstappen in de spits tussen vervoerders. Bij klassieke abonnementen vervalt dan je dalkorting (je begint een nieuwe rit, want de andere vervoerder kan de eerdere incheck helaas niet zien).

Maar bij Flex behoud je dan gewoon de korting die bij de eerste incheck hoort, en wordt de overstap gewoon gezien als vervolg van je reis (net zoals bij een overstap NS-NS in de spits door poortjes). De andere vervoerder laat het dus aan het (NS Flex) systeem over om te bepalen of er recht was op dalkorting v贸贸r die overstap.

Omdat Samenreiskorting in de app een systeeminstelling is (en dus aan staat totdat je het uit zet) neem ik aan dat die dan 贸贸k behouden blijft, net als de korting die een Flex abonnement zelf je zou geven bij die overstap? 馃
Badge +3

Tja, da's eigenlijk hetzelfde als iemand met Weekend Voordeel.

Die (hoofdreiziger) reist doordeweeks op voltarief, maar mag wegens het NS abonnement toch gewoon 3 mensen met Samenreiskorting mee laten reizen.

Bij het overstappen op een ander vervoerder gelden ook de regels van de reguliere Samenreiskorting. Dus als je in de spits overstapt op een andere vervoerder, komt je NS Flex Samenreiskorting te vervallen. Ik hoop dat het zo allemaal een beetje duidelijk is.
Bedankt voor het aangeven en meedenken, dennisg en Robert B! Erg fijn ook dat je de moeite neemt om deze afbeeldingen bij te voegen. Dat scheelt mij ook weer tijd aan voorbeelden zoeken. Zo kan ik het nu meteen doorzetten naar mijn collega's 🙂! Top!
Badge +3
Bij het overstappen op een ander vervoerder gelden ook de regels van de reguliere Samenreiskorting. Dus als je in de spits overstapt op een andere vervoerder, komt je NS Flex Samenreiskorting te vervallen. Ik hoop dat het zo allemaal een beetje duidelijk is.
Zo zou het moeten werken inderdaad, dus doen alsof de Samenreiskorting via Mijn NS of in de app net zo werkt als bij een klassiek abonnement of Samenreiskorting op een (anonieme) ov-chipkaart.

Ik ben toch wel benieuwd of iemand dat een keer kan testen :D

Misschien dat ik een keer op een vrije middag richting Limburg ga (en dan een stukje Arriva in de spits, dus rondje Eindhoven - Venlo - Roermond - Eindhoven).

Heb toevallig een persoonlijke kaart met Flex Basis ter beschikking. Als ik gelijk blijk te hebben, vergoeden jullie dan die reis of zal ik maar alvast gaan crowdfunden? 😛
Ben bang dat het crowdfunden wordt, Robert 馃ぃ
Badge +3

Haha, we dwalen af...

Maar als jij (en nog een paar) anderen 7 脿 8 procent van de kosten van het experiment willen dragen vind ik dat prima natuurlijk!

Het is dus eigenlijk crowd-liefdadigheid of een soort inzamelingsactie (help Robert even heen en terug naar Limboland voor een test namens NS)...

Daar valt weinig aan te verdienen natuurlijk, en jou heb ik niet nodig als 'loan聽shark' natuurlijk聽@Momo馃槈

Maar het kriebelt wel, om dat echt eens een keer te proberen. Heb er geen haast mee.

Badge +3
Limboland (Limburg) is een 'koosnaampje' voor alles vanaf Weert ongeveer (en tot het noorden zelfs tot voorbij 'Kuuk aan de Maos' (Cuyck en zo, bij Nijmegen, aan de overkant Mook en Middelaar).

Daar reden dan bijvoorbeeld rond Roermond/Echt/Susteren/Sittard en zo een paar bussen per dag, met een interval van 2 uur.. 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 en 18:00 en dan was het op!

Beetje 'middeleeuws' qua Randstad-standaarden, maar kan nog goed hetzelfde zijn in andere delen van het land (Heino en zo)? 馃
Oh maar dan blijk ik in Wallonie te wonen, begrijp ik eindelijk waarom ik mijn buren, met dat rare taaltje, na jaren nog altijd niet versta.
Gelukkig dat NS de afvalligen nog 2x peruur de kans biedt iets van de moderne tijd mee te krijgen.
Iets anders, @Momo heb je daar in het hoge noorden ook zo'n last van de gaswinning.
Reputatie 7
Badge +3
Hoge noorden? Ik zit meer in de buurt van wat aangegeven wordt als Bollen, iets eronder. Ik heb zelfs nog eens lang lang geleden een zomer bollen gepeld.
Ach ja de bollen, die ken ik van de Elfstedentocht !
Haal mogelijk iets door elkaar. Zoek het morgen even uit. Kom nooit in dat koude en kille noorden 馃槈
Badge +3
Haha, na Guus (Meeuwis) vanuit Eindhoven gewoon de afgelopen dagen (14/15/16/18 juni) om 23:44 een VRIM 6+6 ri. Utrecht (en zoek het vanaf daar verder maar uit)

Maar Pinkpopland was ook minder bedeeld...Want.. ja h茅 NS! Ik moet na afloop (2e Pinksterdag, zaterdag-dienstregeling en die is best royaal!) nog helemaal naar X en de reisplanner zegt dat ik dan al v茅r voor het einde weg moet!

Tja... 馃

Reageer