beantwoord

Samenreiskorting NS Flex

• 21 november 2018
  • 9 reacties
  • 885 Bekeken

Hoi,

Sinds kort maak ik gebruik van ns flex. Ik heb echter niet de mogelijkheid om samenreiskorting te gebruiken sinds ik ns flex heb. De optie op de automaat is er niet. Mannetje van de NS erbij gehaald die snapte het ook niet. Eerst leek het op een storing, maar het is nu iedere keer zo. Kunt u even kijken hoe dit zit en hoe ik me centjes kan terugkrijgen?

Gr, Lennart
icon

Beste antwoord door Thom 21 november 2018, 15:35

Het is geen storing. Het kan niet met flex via het automaat, samenreiskorting kan sinds kort bij flex, maar alleen als e-ticket. Dan geldt wel dat uw medereiziger zich tijdens de spits niet in de trein mag bevinden. Of u geld terug krijgt of niet, daarover gaat Klantenservice.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreiskorting_enkele_reis_daluren
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is geen storing. Het kan niet met flex via het automaat, samenreiskorting kan sinds kort bij flex, maar alleen als e-ticket. Dan geldt wel dat uw medereiziger zich tijdens de spits niet in de trein mag bevinden. Of u geld terug krijgt of niet, daarover gaat Klantenservice.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreiskorting_enkele_reis_daluren
Wat een onzin weer:)
Hallo Lennart85 en welkom bij de NS Community,

Thom heeft je voorzien van een correct antwoord. Spijtig dat je dit onzin vindt. We beiden gelukkig wel al de mogelijkheid om deze via een e-ticket aan te bieden waar dat tot kort geleden nog niet mogelijk was. Toen diende je met een OV-chipkaart te reizen als je hier gebruik van wou maken.
Badge
Het volgende heb ik hierover vernomen:

NS Flex is nog nieuw en er wordt nog gewerkt aan extra mogelijkheden waaronder de samenreiskorting. Dit kan dan straks niet geladen worden bij de automaat maar alleen via de app/reisplanner.

Verder begreep ik dat er binnenkort begonnen wordt om dit te realiseren voor de Flex kaarten.
Badge +3
... samenreiskorting kan sinds kort bij flex, maar alleen als e-ticket. Dan geldt wel dat uw medereiziger zich tijdens de spits niet in de trein mag bevinden.
Klein detail (maar staat wel als beste antwoord). Je bedoelt dat u zich als medereiziger tijdens de spits...

Met Flex (en een abonnement) staat het je vrij om max. 3 mensen met korting mee te laten reizen. Bij gebruik van een ov-chipkaart met een eerste incheck buiten de spits, en als die zelf Flex hebben met een e-ticket alleen tijdens de daluren.
Ik heb het aangepast!
Badge +3
Oké dank, ook namens Thom neem ik aan ;)

Samenreiskorting i.c.m. Flex staat gepland voor (begin) 2019 las ik. Traject Vrij en ICd toeslagen/abonnementen volgen ook in 2019.
Ongetwijfeld.
Reputatie 7
Badge +4
Maak je geen zorgen, zo jij het formuleert is het duidelijker, al zal TS het wel begrepen hebben. Ik heb het iets aangepast.

Reageer