beantwoord

Sinds overstap naar Flex Dal voordeel geen reishistorie beschikbaar

• 11 januari 2020
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Goedemiddag

Sinds ik in in november ben overgestapt naar NS Flex Dal Voordeel is er geen reishistorie meer beschikbaar om een declaratie te kunnen maken. Wel zie ik de laatste in- en uitcheck momenten maar daar staan geen bedragen bij. In Mijn OV Reishistorie is alles te zien tot het moment dat ik overstapte. Inzage reishistorie staat dus aan.

Volgens de klantenservice zou dit liggen aan een storing, maar die storing zou ook alweer voorbij zijn. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Sander

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 januari 2020, 14:35

Goedemiddag SandervdM en welkom bij de NS Community!

De meeste onderdelen die problemen ondervonden van de storing zijn inderdaad inmiddels opgelost, maar het inzien van je reishistorie in je Mijn NS account helaas nog niet. Het klopt dus dat je dit op dit moment nog niet kan inzien. Hierdoor zal het voor ons nog niet mogelijk zijn om een eventueel ander probleem te identificeren.

Ik wil je adviseren om het in de loop van komende week nogmaals te proberen. Mocht je dan nog steeds geen reishistorie in kunnen zien, dan kun je de suggesties gegeven in dit topic ook nog proberen. Mocht het daarmee nog steeds niet opgelost zijn, dan is het verstandig om nogmaals contact op te nemen met onze Klantenservice.

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag SandervdM en welkom bij de NS Community!

De meeste onderdelen die problemen ondervonden van de storing zijn inderdaad inmiddels opgelost, maar het inzien van je reishistorie in je Mijn NS account helaas nog niet. Het klopt dus dat je dit op dit moment nog niet kan inzien. Hierdoor zal het voor ons nog niet mogelijk zijn om een eventueel ander probleem te identificeren.

Ik wil je adviseren om het in de loop van komende week nogmaals te proberen. Mocht je dan nog steeds geen reishistorie in kunnen zien, dan kun je de suggesties gegeven in dit topic ook nog proberen. Mocht het daarmee nog steeds niet opgelost zijn, dan is het verstandig om nogmaals contact op te nemen met onze Klantenservice.

Beste Stijn,

Dank voor je reactie; in het artikel dat je noemt schrijf je dat het een ander probleem zou zijn omdat de persoon geen reizen meer sinds november kan zien. Voor mij geldt hetzelfde: als ik een jaar reishistorie opvraag zie ik de reizen tot aan de overstap naar Flex Dal Voordeel in november en daarna niet meer.

Inzage reishistorie staat aan, want ik ik zie wel oudere reizen van voor de overstap. Er is geen andere kaart gekoppeld aan mijn account bij NS (wel bij ov-chipkaart.nl). Ik zie de reizen wel in de app op mijn telefoon en ook op ov-chipkaart.nl, maar in beide gevallen zonder bedragen/kosten

Reputatie 7
Badge +3

De storing is vanaf begin van de week. Kon je ook daarvoor al de Flex reizen vanaf november niet zien of of dat pas sinds afgelopen week?

Ter vergelijking, ik zie nu ondanks de storing wel mijn reishistorie van een in juli verlopen kaart waarmee ik met een Traject Vrij abonnement heb gereisd maar kan dat niet zien voor de nieuwe kaart waarop 15 juni datzelfde Traject Vrij is gewijzigd naar NS Flex. Die Flex reizen, zowel trein als metro en bus gemaakt in juli, augustus en september, kon ik eerder wel zien en pas sinds afgelopen week niet. Dat ligt dus echt duidelijk aan de storing die momenteel aanwezig is.

Misschien dat de storing dan specifiek Flex reishistorie betreft.

Badge +3

Het is niet mogelijk de reishistorie van NS Flex in één overzicht te krijgen met de reishistorie van vóór de overstap. Kies een periode die begint na de overstap op NS Flex om de reishistorie van na de overstap te zien.

Op dit moment zie ik helemaal geen reishistorie meer en ook niet in de app op de telefoon. Er wordt blijkbaar aan gewerkt.

Vanmiddag zag ik bij een jaar terug de reishistorie tot aan de overstap en de overstap zelf in november

Bij december (vorige maand in het keuzemenu) zag ik helemaal niets en ook niet bij de laatste zeven dagen.

Eerlijk gezegd controleer ik de lijst niet zo vaak, maar ik heb het nu nodig vanwege een declaratie voor mijn werk. Ik heb het probleem gisteren pas ontdekt. Ik kon toen nog wel de facturen inzien; op dit moment gaat dat ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

In een ander topic werd gezegd dat de klantenservice de historie wel kan maken, dus moet je dan bij hen aanvragen. Geen idee of dat nog steeds het geval is of dat dat intussen ook niet meer kan. Misschien kan een moderator dit morgen aangeven of vraag het even via Twitter als je dat gebruikt. Werkt vaak sneller.

Zojuist de reishistorie gecheckt: alles zichtbaar.

Ook de combinatie van Dal Voordeel en NS Flex Dal Voordeel werkt, evenals het downlaoden van de regels in CSV format

Probleem opgelost.

Reageer