Slim omgaan met het afsluiten van een NS Flex Weekend Vrij abonnement kan je veel geld besparen. Je reist dan al voor €2,07 per weekenddag (+ een gratis OV-Chipkaart)

• Anonymous
  • 0 reacties
Wanneer je slim omgaat met de ingangsdatum van je NS Flex Weekend Vrij abonnement, kan
je dat een hoop geld besparen, als je dit abonnement laat ingaan op een vrijdag en beëindigt
op een maandag. Je hebt dan 5 weekenden vrij reizen voor €31, ofwel €2,07 per dag

Stel, je wilt in het weekend van 29 juni naar de TT in Assen of de Veteranendag in Den Haag.
Op vrijdag 22 juni schaf je via www.ns.nl/nsflex/webshop#
een NS Flex Weekend Vrij aan voor €31 (eventueel met 40% korting buiten de spits voor €3),
met een gratis persoonlijke OV Chipkaart t.w.v. €7,50.
Vanaf vrijdag 29 juni 18:25u kun je dan gebruik maken van dit NS Flex Weekend Vrij abonnement.

Vanaf maandag 30 juli kun je dit abonnement omzetten in een gratis NS Flex Basis abonnement.,
dan wel omzetten in een NS Flex Weekend Voordeel voor €2 of Dal Voordeel voor €5/maand.
Let op: wanneer je op maandag 30 juli je Flex abonnement omzet, moet je wel een maand wachten, voordat je weer je Flex abonnement mag wijzigen in een ander Flex abonnement.

De volgende keer dat je in augustus 2018 een lange Weekendreis wilt maken,
ga je precies 7 dagen eerder een nieuw NS Flex Weekend Vrij abonnement afsluiten,
met opnieuw een gratis persoonlijke OV-Chipkaart t.w.v. €7,50.

Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van je huidige persoonlijke OV-Chipkaart,
maar daar mag dan nog géén regulier NS abonnement op hebben gestaan.

Wanneer je een abonnement afsluit op een bestaande persoonlijke OV-Chipkaart,
dan kun je direct (bij Flex ná 1 maand) een nieuw Flex abonnement afsluiten,
maar dan mis je wel het voordeel van een gratis persoonlijke OV-Chipkaart t.w.v. €7,50

14 reacties

Ik heb de mail er even bij gepakt (gezien je jouw gegevens had gestuurd n.a.v. een ander topic) en dit is voor zover ik het begrijp alle uitleg die erbij hoort. Het 'instructies' gedeelte is eigenlijk enkel relevant wanneer het NS Flex abonnement wordt besteld op een al bestaande OV-chipkaart, aangezien het product dan nog moet worden opgehaald bij een kaartautomaat. Dit is bij jullie niet het geval, dus dat ontbreekt. De beloofde uitleg is voornamelijk het stukje 'Voordelen van NS Flex'. Mochten er verdere vragen zijn over het algemene gebruik van NS Flex wordt er doorverwezen naar de NS Flex informatiepagina op onze website.

Wat voor verdere uitleg had jij nog graag willen zien bij deze e-mail?
Dag Michiel,

Dit is inderdaad een mooie manier om in de weekenden te kunnen reizen, dit is een van de mooie voordelen van NS-Flex.

Ik hoop wel dat je het met me eens bent dat het misschien een beetje zonde is dat er continue nieuwe OV-chipkaarten aangemaakt worden. Ik ga even uitzoeken of hier een maatregel tegen komt of nodig is.
Ik hoop wel dat je het met me eens bent dat het misschien een beetje zonde is dat er continue nieuwe OV-chipkaarten aangemaakt worden. Ik ga even uitzoeken of hier een maatregel tegen komt of nodig is.
Je zou het aantal gratis Flex OV-Chipkaarten per persoon
(dus niet per huishouding) kunnen beperken tot 2.

Een reiziger "onbeperkt" OV-Chipkaarten laten aanvragen levert wel leuke mogelijkheden op,
maar aan mij is uitdrukkelijk verzocht om daar niet over uit te wijden...
We houden het zo, het is inderdaad mogelijk om op twee kaarten heel flexibel te reizen met verschillende abonnementen. Dus wel het uitdrukkelijke verzoek om het bij twee kaarten te houden, anders is het een beetje zonde.
We houden het zo, het is inderdaad mogelijk om op twee kaarten heel flexibel te reizen met verschillende abonnementen. Dus wel het uitdrukkelijke verzoek om het bij twee kaarten te houden, anders is het een beetje zonde.
Hoe dan ? Op de eerste kaart staat Dal voordeel + Keuze dagen (niet mogelijk bij Flex), de tweede kaart verkregen om gebruik te kunnen maken van Weekend Vrij maand actie (kon niet samen op de eerste kaart), de derde kaart is nodig om Flex Weekendvrij te plaatsen (kan niet op kaart waar al een abonnement op heeft gestaan), kaart 4 en verder zou nodig zijn om de gewenste flexibiliteit te realiseren.
@Peron23 Er is voor de aanvraag van een Flex abonnement niet perse een nieuwe kaart nodig. Als je kaart nog 8 weken geldig is kun je deze gewoon gebruiken voor je Flex abonnement.
Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van je huidige persoonlijke OV-Chipkaart,
maar daar mag dan nog géén regulier NS abonnement op hebben gestaan

@Miriam NS Op basis van o.a. bovenstaande informatie plus het gegeven dat binnen het Flex-concept de keuzedagen (nog) niet zijn geintegreerd, heb ik geconcludeerd dat ik tbv Flex een 3e ov-kaart diende aan te vragen. Juist of niet juist ?

@Perron23 Binnenkort wil NS de Samenreiskorting, Keuzedagen en NS Extra beschikbaar maken
voor NS Flex. Daarnaast werkt NS aan nog meer abonnementsvormen en gezinspakketten.

https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex

@Michiel. Dat is heel fijn, maar daar heb ik nu niet zoveel aan. Overigens zie ik staan dat ik een bevestigingsmail met uitleg en instructies zou hebben moeten ontvangen. Heb wel een bevestigingsmail ontvangen maar geen uitleg en instructies.
Dat is vreemd, die uitleg en instructies zouden dus in de bevestigingsmail moeten staan. Je hebt de hele mail doorgenomen?
@Stijn NS Jazeker !
Badge +3
Op je tweede kaart (waar Weekend Vrij maand opgestaan heeft) zou het moeten lukken. Wellicht kunnen ze bij een balie de kaart resetten/wissen als dat (inmiddels verlopen) abonement in de weg zit?

Ook een eventueel OV-fiets of Stallen op Rekening abonnement moet er eerst af voordat je er Flex op kan zetten.
@Robert B Heb er nu niet op willen gokken, bij de volgende misschien !

@Stijn NS Heb slechts willen aangeven dat ik de genoemde uitleg e.d. niet had ontvangen. Zou, in afwachting van het produkt, ook niet weten wat er uit te leggen en te instrueren valt !
Badge +3
Die instructies (als het bestellen op een bestaande kaart gelukt is zonder foutmeldingen over andere producten) zullen wel zijn dat je het Flex (Reizen op Rekening) nog even moet activeren/ophalen bij een servicepunt (station/supermarkt/Primera e.d.) en dat je dan klaar bent.

Niet zo spannend dus. Met een nieuwe kaart hoef je niets te doen, behalve niet vergeten in/uit te checken bij elke vervoerder. 😛

Reageer