beantwoord

Staat NS Flex weekend vrij automatisch op ov kaart?

Ik heb NS Flex weekend vrij besteld. Ik heb de ov kaart net in huis gekregen, er zit een brief bij met alsutblieft uw OV-chipkaart met daarop uw NS flex product. Als ik inlog in mijn account en de kaart koppel, kan ik nergens vinden dat het weekend vrij abonnement erop staat en of je deze kunt wijzigen naar een ander abonnement o.i.d.

Staat het weekend vrij abonnement er nu wel op? Ik heb al wel 31 euro betaald. Niet dat ik straks inceck en dan ineens achteraf een dikke rekening krijg.
icon

Beste antwoord door Nathan 2 augustus 2018, 12:07

Hoi melissaxallison, je abonnement zal vantevoren op je OV-chipkaart zijn geladen. Wanneer je eenmaal hebt gereisd zal je abonnement ook binnen Mijn NS te zien zijn.
Kortom: je hoeft niets op te halen bij de kaartautomaat en je krijgt geen dikke rekening 🙂.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Hoi melissaxallison, je abonnement zal vantevoren op je OV-chipkaart zijn geladen. Wanneer je eenmaal hebt gereisd zal je abonnement ook binnen Mijn NS te zien zijn.
Kortom: je hoeft niets op te halen bij de kaartautomaat en je krijgt geen dikke rekening 🙂.
Volgens mij wordt je Flexabonnement NIET op je chipkaart geladen maar je reisgedrag wordt achteraf gekoppeld aan je abonnement.
LET OP: bij het inchecken en uitchecken niet in paniek raken omdat je zult zien dat er staat dat je op rekening reist en niet meer dan dat. Die rekening wordt dus als het ware achteraf opgemaakt waarbij rekening wordt gehouden met je abonnement.
Bedankt voor de reacties! Dan zal het allemaal wel goedkomen. Dan check ik na de reis wel even Mijn NS of het er dan goed staat.

Reageer