Een aantal dagen geleden heb ik bewust de incasso's van 5 euro voor mijn NS Flex abonnement gestorneerd. Ik heb door de Corona maatregelen niet kunnen met NS kunnen reizen en vindt het daarom onredelijk om wel voor het abonnement te moeten betalen.
Sindsdien wordt ik door NS verzocht om de openstaande bedragen van totaal 10 euro alsnog te betalen.
Hulde voor het debiteurensysteem van NS. Dat werkt prima! Maar is het redelijk om deze betalingen alsnog te innen? Als er buiten de schuld van de klant geen producten en diensten kunnen worden afgenomen, lijkt me een betaling daarvoor niet redelijk.
Ik ben benieuwd wat NS hiervan vindt.
Beste antwoord door Momo
Wat NS er van vindt? Die vindt dat je een abonnement moet betalen zolang die loopt. Als je niet reist dan kun je je Flex abonnement wijzigen naar Flex basis (zonder abonnement) en hoef je niet te betalen voor een abonnement. Dit had je al eind maart of ergens in april kunnen doen.
Storneren is nooit een goed idee. Als je na betalingsherinneren en inschakelen van een incasso buro niet betaalt dan wordt je hele NS Flex stopgezet en kun je 6 maanden geen Flex meer afsluiten. Maar als je toch niet gaat reizen maakt dat waarschijnlijk niet uit.
Ik kan je aanraden die bedragen alsnog te betalen en zsm je je abonnement te wijzigen naar basis.