beantwoord

Stoneren van de incasso voor NS Flex

• 4 juni 2020
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Een aantal dagen geleden heb ik bewust de incasso's van 5 euro voor mijn NS Flex abonnement gestorneerd. Ik heb door de Corona maatregelen niet kunnen met NS kunnen reizen en vindt het daarom onredelijk om wel voor het abonnement te moeten betalen.

Sindsdien wordt ik door NS verzocht om de openstaande bedragen van totaal 10 euro alsnog te betalen.

Hulde voor het debiteurensysteem van NS. Dat werkt prima! Maar is het redelijk om deze betalingen alsnog te innen? Als er buiten de schuld van de klant geen producten en diensten kunnen worden afgenomen, lijkt me een betaling daarvoor niet redelijk.

Ik ben benieuwd wat NS hiervan vindt. 

icon

Beste antwoord door Momo 4 juni 2020, 09:04

Wat NS er van vindt?  Die vindt dat je een abonnement moet betalen zolang die loopt. Als je niet reist dan kun je je Flex abonnement wijzigen naar Flex basis (zonder abonnement) en hoef je niet te betalen voor een abonnement. Dit had je al eind maart of ergens in april kunnen doen. 

Storneren is nooit een goed idee. Als je na betalingsherinneren en inschakelen van een incasso buro niet betaalt dan wordt je hele NS Flex stopgezet en kun je 6 maanden geen Flex meer afsluiten. Maar als je toch niet gaat reizen maakt dat waarschijnlijk niet uit.

Ik kan je aanraden die bedragen alsnog te betalen en zsm je je abonnement te wijzigen naar basis.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat NS er van vindt?  Die vindt dat je een abonnement moet betalen zolang die loopt. Als je niet reist dan kun je je Flex abonnement wijzigen naar Flex basis (zonder abonnement) en hoef je niet te betalen voor een abonnement. Dit had je al eind maart of ergens in april kunnen doen. 

Storneren is nooit een goed idee. Als je na betalingsherinneren en inschakelen van een incasso buro niet betaalt dan wordt je hele NS Flex stopgezet en kun je 6 maanden geen Flex meer afsluiten. Maar als je toch niet gaat reizen maakt dat waarschijnlijk niet uit.

Ik kan je aanraden die bedragen alsnog te betalen en zsm je je abonnement te wijzigen naar basis.

Reputatie 7
Badge +3

NS zal hoe dan ook de door u gestorneerde bedragen innen. Wanneer u blijft weigeren te betalen zal een incassobureau ingeschakeld worden en wordt het te innen bedrag verhoogd met €40 incassokosten.

Dat u niet gereisd heeft is geen reden om niet te betalen. U heeft een abonnement afgenomen met de mogelijkheid om met korting te kunnen reizen. U had net als vele anderen hebben gedaan uw abonnement kunnen omzetten naar Flex basis (zonder abonnement). Dan had u geen kosten gehad.

Goedemorgen Berend Jan Bielderman. Welkom bij de NS Community.

Zoals reeds aangegeven is het storneren van de betalingen niet handig. De betalingen blijven open staan en indien je deze niet betaald wordt het incassobureau ingeschakeld en het abonnement stopgezet. Daarnaast zal er ook een productblokkade op je OV-chipkaart komen te staan en is het de komende 6 maanden niet mogelijk om een nieuw NS Flex abonnement aan te schaffen. 

Zoals Momo en MoDe aangeven is een overstap naar NS Flex zonder abonnement per direct mogelijk. Dit kan je via je Mijn NS account regelen, of in contact met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

Storneren is over het algemeen niet zo handig, maar er is voor nu trouwens niet zoveel aan de hand. Ik zou gewoon het advies opvolgen om te wijzigen naar Flex Basis.

Voor het openstaande bedrag krijg je een e-mail en als je die betaalt (of de herinnering die je daarna per post krijgt) dan maak je geen extra kosten en loopt je Flex gewoon door zonder abonnement. Als je weer gaat reizen kun je gewoon weer omzetten naar een ander abonnement. 

Reputatie 7
Badge +3

Een aantal dagen geleden heb ik bewust de incasso's van 5 euro voor mijn NS Flex abonnement gestorneerd. Ik heb door de Corona maatregelen niet kunnen met NS kunnen reizen en vindt het daarom onredelijk om wel voor het abonnement te moeten betalen.

Sindsdien wordt ik door NS verzocht om de openstaande bedragen van totaal 10 euro alsnog te betalen.

Hulde voor het debiteurensysteem van NS. Dat werkt prima! Maar is het redelijk om deze betalingen alsnog te innen? Als er buiten de schuld van de klant geen producten en diensten kunnen worden afgenomen, lijkt me een betaling daarvoor niet redelijk.

Ik ben benieuwd wat NS hiervan vindt. 

Als u zelf weigert uw abonnement om te zetten naar Flex zonder abonnement moet u niet klagen dat u moet betalen. Als ik mijn abonnement op de krant laat doorlopen terwijl ik de krant niet meer lees moet ik gewoon doorbetalen.

Reageer