beantwoord

stop zetten van mijn NS flex daluren abonnement

• 22 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

als ik mijn NS flex daluren abbonement wil stop zetten omdat ik vanaf 1 september voor onbepaalde tijd in het buitenland bent, per welk datum moet ik het stop zetten?
Als ik het vandaag, de 22ste aug doorgeeft of wijzigt, maak ik nog gebruik van de ns flex daluren abbonement tot met de 31ste augustus?

graag uw reactie .
icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 augustus 2019, 18:12

Hallo anita karto en welkom bij de NS Community,

Je kan een NS Flex alleen op de dag zelf beëindigen. Indien je dus wenst deze per 1 september te beëindigen dien je op 1 september contact op te nemen met onze klantenservice.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

9 reacties

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice, zoals Robert al aangaf. Hopelijk kunnen mijn collega's dit nog voor je herstellen.
Hallo anita karto en welkom bij de NS Community,

Je kan een NS Flex alleen op de dag zelf beëindigen. Indien je dus wenst deze per 1 september te beëindigen dien je op 1 september contact op te nemen met onze klantenservice.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Badge +3
Dat snap ik niet. Stopzetten van Flex (omzetten naar Basis) kan je heel eenvoudig zelf doen via Mijn NS.

Een wijziging in Flex is per direct, dus doe dat op de eerste dag dat je er geen gebruik van meer maakt. Ongebruikte dagen van de lopende maand krijg je terug (binnen enkele dagen of op de volgende maandfactuur).

En als je weer terug bent, dan zet je het weer aan...
Reputatie 7
Badge +3
Er is natuurlijk wel verschil tussen wijzigen van Flex abonnement naar Flex zonder abonnement (Basis) of Flex compleet stopzetten. Het eerste kun je zelf via je MijnNS en hoef je niet op te halen bij de automaat, het tweede moet wel via de klantenservice en moet je daarna ophalen bij de automaat.
Je kan hem inderdaad zelf ook via Mijn NS omzetten naar NS Flex Basis. Erg scherp Robert en bedankt voor de aanvulling.
Badge +3
No problem. Stopzetten (pauzeren) is natuurlijk iets anders dan opzeggen... 😄
lieve mensen, bedankt voor jullie reactie!
ik heb de wijziging al gedaan op vandaag de 22ste aug. op mijn account, Mijn Ns, geeft aan het bedrag, wat er op deze maand van mijn rekening wordt afgeschreven.
Wil dat zeggen dat ik niet meer gebruik kan maken van mijn NS Flex dalvrij abbonement tot 1 sept ? moet ik gewoon de normale tarief betalen?

of kan ik nog misschien de datum veranderen naar 1 september, het moment dat ik het echt niet meer gaat gebruiken?

* eerlijk gezzegd dat afzeggen<,stopzetten of wijzigen van dit abonnement is echt niet duidelijk op de site!

Als ik het eerder wist, dat ik het beste wijzigen op de datum dat ik het niet meer gebruikt - 1 sept.
Wat nu?

ps. ik wil niet wijzigen, maar opzeggen, want ik weet nog niet precies wanneer ik weer terug bent.

help !
Badge +3
Je wijziging is per direct ingegaan en als je in Mijn NS kijkt zal je zien dat een volgende wijziging pas vanaf 22 september kan. Vanaf vandaag reis je dus voltarief, en eventuele reizen van vandaag krijg je waarschijnlijk ook voltarief gefactureerd. Dat laatste kan je eventueel nog wel terug claimen.

Wellicht dat de klantenservice de wijziging nog ongedaan kan maken, zodat je die zelf later alsnog kunt doen (vanaf de dag dag je niet meer op het abonnement reist). Telefonisch via 030 751 5155 of via Twitter is het snelst, of de Live Chat (tot 23:00 open).

Compleet opzeggen is niet nodig en lijkt me ook onverstandig, want je hebt altijd nog ongebruikte dagen van de lopende maand tegoed bij Flex. Zal bij Dal Voordeel niet zo veel zijn, maar toch.
Badge +3
...

Reageer