beantwoord

Stopzetten/aanzetten abonnement NS flex

  • 27 september 2019
  • 5 reacties
  • 847 Bekeken

Ik heb mijn NS flex abonnement 4 maanden geleden stopgezet ivm. reis naar buitenland. Het was al niet zo voor de hand liggend om abonnement in die tijd stop te zetten, maar....nu ik weer terug ben heb ik geen idee hoe mijn NS flex weer onmiddellijk te activeren.
Zou toch niet echt moeilijk moeten zijn. Op NS station kunnen ze me niet helpen. Heb vandaag dus maar op volle kosten gereisd.....OV kaart (nog 4 jaar geldig) laat me wel gewoon in en uitchecken. Iemand van U een zelfde probleem gehad? Gaarne zsm Uw oplossing voor mijn probleem.
icon

Beste antwoord door Momo 27 september 2019, 16:22

Heb je je NS Flex compleet stopgezet en van je kaart verwijderd, of heb je het alleen gewijzigd naar NS Flex zonder abonnement?

In je MijnNS account kun je weer opnieuw Flex aanvragen (in 1e geval) of je Flex zonder abonnement wijzigen in Flex met het gewenste abonnement (2e geval).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heb je je NS Flex compleet stopgezet en van je kaart verwijderd, of heb je het alleen gewijzigd naar NS Flex zonder abonnement?

In je MijnNS account kun je weer opnieuw Flex aanvragen (in 1e geval) of je Flex zonder abonnement wijzigen in Flex met het gewenste abonnement (2e geval).
Hallo Mzee Theo en welkom bij de NS Community.

Zoals Momo al aangeeft zijn er voor meerdere scenario's mogelijk. Als je het NS Flex abonnement helemaal hebt beëindigd kun je via onze Website een nieuw NS Flex abonnement bestellen op je huidige kaart, mits deze nog geldig is. Als je alleen het abonnement gekoppeld aan je NS Flex hebt opgezegd kun je dit wijzigen via je Mijn NS. Kom je er zo verder uit?
Dank voor alle suggesties en inmiddels mijn probleempje opgelost. Zat hem eigenlijk in de bewoording van de NS. Het woord "wijzigen" voor abonnement had ik begrepen als een soort van ander/nieuw abonnement aanvragen, terwijl ik eigenlijk alleen maar zocht naar mijn abonnement weer "aanzetten", omdat mijn OV kaart nog gewoon 4 jaar geldig is en ik dat abonnement niet wilde "wijzigen"!!! In de promotie pagina van NS flex staat dan ook "uitzetten" en dus denk ik gewoon "aanzetten" en vooral NIET wijzigen.

Onlangs mijn abonnement omgezet van dalvoordeel naar flex. Bleek later de hier bedoelde wijzigingen niet te kunnen doorvoeren.
Uiteindelijk via de klantenservice het advies gekregen mijn kaart te verwijderen in Mijn NS en daarna weer toe te voegen.
Daarmee was het probleem opgelost.
Dat had de NS wel eens beter en eerder mogen communiceren.

Badge +3

Onlangs mijn abonnement omgezet van dalvoordeel naar flex. Bleek later de hier bedoelde wijzigingen niet te kunnen doorvoeren.
Uiteindelijk via de klantenservice het advies gekregen mijn kaart te verwijderen in Mijn NS en daarna weer toe te voegen.
Daarmee was het probleem opgelost.
Dat had de NS wel eens beter en eerder mogen communiceren.

Dit is een uitzondering, dus hoeven ze natuurlijk niet uitgebreid te communiceren. Het zou wel als standaard mogelijke oplossing gegeven kunnen worden bij contact met de klantenservice. Wellicht kunnen die zelfs zien dat er iets 'verkeerd gekoppeld’ staat?

Reageer