beantwoord

Stopzetten/aanzetten abonnement NS flex

  • 27 September 2019
  • 11 reacties
  • 6507 Bekeken

Ik heb mijn NS flex abonnement 4 maanden geleden stopgezet ivm. reis naar buitenland. Het was al niet zo voor de hand liggend om abonnement in die tijd stop te zetten, maar....nu ik weer terug ben heb ik geen idee hoe mijn NS flex weer onmiddellijk te activeren.
Zou toch niet echt moeilijk moeten zijn. Op NS station kunnen ze me niet helpen. Heb vandaag dus maar op volle kosten gereisd.....OV kaart (nog 4 jaar geldig) laat me wel gewoon in en uitchecken. Iemand van U een zelfde probleem gehad? Gaarne zsm Uw oplossing voor mijn probleem.
icon

Beste antwoord door Momo 27 September 2019, 16:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heb je je NS Flex compleet stopgezet en van je kaart verwijderd, of heb je het alleen gewijzigd naar NS Flex zonder abonnement?

In je MijnNS account kun je weer opnieuw Flex aanvragen (in 1e geval) of je Flex zonder abonnement wijzigen in Flex met het gewenste abonnement (2e geval).
Hallo Mzee Theo en welkom bij de NS Community.

Zoals Momo al aangeeft zijn er voor meerdere scenario's mogelijk. Als je het NS Flex abonnement helemaal hebt beëindigd kun je via onze Website een nieuw NS Flex abonnement bestellen op je huidige kaart, mits deze nog geldig is. Als je alleen het abonnement gekoppeld aan je NS Flex hebt opgezegd kun je dit wijzigen via je Mijn NS. Kom je er zo verder uit?
Dank voor alle suggesties en inmiddels mijn probleempje opgelost. Zat hem eigenlijk in de bewoording van de NS. Het woord "wijzigen" voor abonnement had ik begrepen als een soort van ander/nieuw abonnement aanvragen, terwijl ik eigenlijk alleen maar zocht naar mijn abonnement weer "aanzetten", omdat mijn OV kaart nog gewoon 4 jaar geldig is en ik dat abonnement niet wilde "wijzigen"!!! In de promotie pagina van NS flex staat dan ook "uitzetten" en dus denk ik gewoon "aanzetten" en vooral NIET wijzigen.

Onlangs mijn abonnement omgezet van dalvoordeel naar flex. Bleek later de hier bedoelde wijzigingen niet te kunnen doorvoeren.
Uiteindelijk via de klantenservice het advies gekregen mijn kaart te verwijderen in Mijn NS en daarna weer toe te voegen.
Daarmee was het probleem opgelost.
Dat had de NS wel eens beter en eerder mogen communiceren.

Badge +3

Onlangs mijn abonnement omgezet van dalvoordeel naar flex. Bleek later de hier bedoelde wijzigingen niet te kunnen doorvoeren.
Uiteindelijk via de klantenservice het advies gekregen mijn kaart te verwijderen in Mijn NS en daarna weer toe te voegen.
Daarmee was het probleem opgelost.
Dat had de NS wel eens beter en eerder mogen communiceren.

Dit is een uitzondering, dus hoeven ze natuurlijk niet uitgebreid te communiceren. Het zou wel als standaard mogelijke oplossing gegeven kunnen worden bij contact met de klantenservice. Wellicht kunnen die zelfs zien dat er iets 'verkeerd gekoppeld’ staat?

Online kom ik er meestal wel uit (ook met Flex). Ik vind wel dat op stations, waar iemand apart zit om reizigers te helpen, meer kennis en tijd aanwezig zou moeten zijn om mensen te helpen. Geen uitgebreide begeleiding door het scherm, maar wel de basisinstructie over de stappen die je moet volgen.

ik heb ns flex abonnement dalvoordeel genomen per 2 juli.

Voor een eenmalige reis deze maand.

Nu wil ik hem weer stopzetten totdat ik weer eens ga reizen, misschien over een paar maanden.

Weet iemand hoe ik dat moet doen.

Dus stopzetten tijdelijk en niet opzeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Tijdelijk stopzetten kan door te wijzigen naar NS Flex Basis maar dit kan pas een maand na de laatste wijziging, dus pas per 2 augustus. Ga dan in je MijnNS account naar “Mijn producten” en dan naar “Ander abonnement kiezen”. Als je dit nu doet, zul je een melding krijgen dat het nu helaas niet kan, maar pas vanaf 2-8-2022.

Zoiets als dit:

 

Je kunt helaas niet nu al een wijziging aangeven die later ingaat, het kan echt pas op de dag zelf. Dus zet even een reminder dat je op 2 augustus je abonnement moet wijzigen.

Probeer mijn Flex abbonnement tijdelijk stop te zetten in verband met langdurig verblijf in het buitenland. Via de app lukt dit niet. Ik krijg de info dat ik de wijziging niet kan uitvoeren omdat contractgegevens niet op mijn naam staan. Enige wat niet op mijn naam staat is het bankrekening nummer waar maandelijks geincasseerd wordt…. Die staat op naam van mijn echtgenoot e.o. Ik ben die e.o…… Ik zit al in het buitenland dus 030 nummer bellen is helaas geen optie. Hoe kan ik het abbonnement toch stop zetten?

Goedemiddag Anne06.

Je kunt in dat geval het beste contact op nemen met onze Klantenservice via de chat. Social Media is ook een optie, maar daar is het momenteen aanzienlijk drukker dan bij chat.

Contact via de chat kan hier, optie ‘Chat met NS’,

Badge +3

Probeer mijn Flex abbonnement tijdelijk stop te zetten in verband met langdurig verblijf in het buitenland. Via de app lukt dit niet.

Dat klopt, want in de app kan je niet eens zien welk abonnement je hebt. Het kan via de Mijn NS website (of +31 30 751 5155 vanuit het buitenland, kost binnen de EU niets extra).

Als je die melding over contracthouder krijgt dan ben je ingelogd met de verkeerde Mijn NS account, of er is iets niet goed gekoppeld.

Reageer