beantwoord

Structureel dubbele incasso NS Flex

• 10 april 2020
  • 6 reacties
  • 167 Bekeken

Ik ben er achter gekomen dat er al maanden lang dubbele abonnementskosten worden geïncasseerd voor mijn NS Flex. Het kom nu bij toeval aan het licht omdat ik 2 maanden niet heb gereisd en zie dat er 2 X per maand €5,- wordt afgeschreven. De klantenservice verwijst mij door naar de chat, maar daar wordt niet gereageerd. De facturen in Mijn NS omgeving kloppen overigens wel. Vorige maand werd mij geadviseerd om de 2e incasso te storneren, maar toen ik dat had gedaan kreeg ik na 2 weken doodleuk een herinnering per post. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

icon

Beste antwoord door Mark NS 10 april 2020, 13:23

Hoi Chiel75, welkom op de NS Community. 

Als de facturen gewoon kloppen, ligt het probleem vermoedelijk ergens anders. Eén factuur per maand zou moeten leiden tot één automatisch incasso per maand. Kan het bijvoorbeeld zijn dat iemand anders in je huishouden ook een NS Flex abonnement heeft gekoppeld aan jouw IBAN? 

Hoe lang wacht je al op een reactie? De chat is wel gewoon in gebruik, maar door drukte kan het langer dan een uur duren voordat je een reactie krijgt. Je kunt eventueel ook contact opnemen via Facebook of Twitter.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zult hiervoor toch contact op moeten nemen met de klantenservice, bij voorkeur via Social media of chat.

Heb je toevallig 2 abonnementen lopen, omdat een eerder abonnement na opzeggen niet van de kaart is gehaald?

De chat reageert niet niet en met de klantenservice telefonisch kom ik er niet uit. Ik heb maar 1 product op mijn kaart staan.

Hoi Chiel75, welkom op de NS Community. 

Als de facturen gewoon kloppen, ligt het probleem vermoedelijk ergens anders. Eén factuur per maand zou moeten leiden tot één automatisch incasso per maand. Kan het bijvoorbeeld zijn dat iemand anders in je huishouden ook een NS Flex abonnement heeft gekoppeld aan jouw IBAN? 

Hoe lang wacht je al op een reactie? De chat is wel gewoon in gebruik, maar door drukte kan het langer dan een uur duren voordat je een reactie krijgt. Je kunt eventueel ook contact opnemen via Facebook of Twitter.

Van Flex weet ik niet al te veel maar meestal staat er bij een afschrijving een factuurnummer als er nu 2 keer hetzelfde factuurnummer staat dan lijkt mij er iets mis te gaan. Anders lijkt mij de oplossing van Mark NS te kloppen.

Bedankt voor alle hulp, het probleem is gevonden en opgelost!!

Reputatie 7
Badge +3

Da's mooi. Maar wat was er nou aan de hand? :slight_smile:

Reageer